Mvp-ul etapei
Cornelius Hudson
Cornelius Hudson
Minute 31:51
Puncte 28
Pase decisive 6
Recuperari 16
Eficienta 43
Vezi profilul jucatorului
Linkuri rapide
Stiri Liga Natională de Baschet Masculin

Comunicat Baschet.ro cu privire la declarațiile defăimătoare din partea lui Cristian Achim

Baschet .ro

Baschet .ro
02.12.2023

Comunicat Baschet.ro cu privire la declarațiile defăimătoare din partea lui Cristian Achim

Redacția Baschet.ro a decis să ia atitudine după declarațiile oferite de Cristian Achim în cadrul podcast-ului FM Sport, publicat în cursul zilei de 1 decembrie, prin intermediul cărora tehnicianul CSM Oradea a denaturat realitatea, a adus un prejudiciu de imagine site-ului Baschet.ro și l-a defăimat pe colegul nostru redactor-șef David Istrate.

Mai exact, în cadrul dezbaterii despre meciul din Cupa României cu Dinamo București, Cristian Achim a revenit asupra declarației sale cu privire la suspiciunile de blat și a oferit mai multe explicații despre cele petrecute care, însă, nu au niciun corespondent în realitate faptică precum:

  • Imediat după meci, a venit un domn de la un site de baschet, care a spus <<Ce părere aveți că se vorbește despre blaturi în baschetul românesc?>>. 
  • Mie nu mi-a trecut prin cap măcar că se făcea referire la meciul pe care îl văzuse, că doar îl văzuse. Eu am răspuns <<eu știu de existența blaturilor în sport și în baschet, dar eu nu cred că există așa ceva în România>>
  • Ulterior mi-am dat seama că băiatul respectiv făcea referire chiar la meciul nostru, ceea ce m-a șocat.
  • Ulterior, pe site-ul respectiv, declarația mea a apărut complet trunchiată.
  • Mi-am dat seama că oamenii ăia au pus ceva pe site ca fiind spuse de mine, dar fără niciun fel de acuratețe. Ei, practic, au transformat din <<știu de existența meciurilor trucate în baschet sau în sportul mondial>>, nici nu mai știu cum am zis, spunând <<știu că există meciuri trucate>>. Lucru care, evident, că a generat un scandal foarte mare și pe bună dreptate, de altfel.

Aceste ipoteze, de la care a pornit Cristian Achim defăimarea Baschet.ro și a redactorului-șef David Istrate, nu sunt adevărate. Conform înregistrării declarației lui Cristian Achim din data de 17.09.2023, pe care o deținem în integralitate, cuvintele exacte ale întrebării și răspunsului au fost următoarele:

David Istrate: În spațiul mediatic au apărut anumite păreri, dar nu numai despre meciul acesta, ci despre mai multe, că ar fi fost blaturi, în sensul în care la Brașov a fost diferență de peste 50 de puncte, la Constanța de peste 30 de puncte, cum vedeți lucrurile acestea?
Cristian Achim: Eu pot să vă garantez 100% despre noi (...)  eu nu pot să cred asta, deși știu că există în lumea asta meciuri trucate sau jucători care truchează meciuri. Nu pot să concep pur și simplu asta. Muncești o viață ca să îți pătezi imaginea? Nu știu ce s-a întâmplat, sincer.

Astfel, afirmațiile lui Cristian Achim în sensul că (a) declarația i-a fost trunchiată; (b) că David Istrate nu s-a referit expres la meciul Dinamo vs. Oradea; (c) că întrebarea ar fi fost <ce părere aveți că se vorbește despre blaturi în baschetul românesc?>> și nu <<au apărut anumite păreri, dar nu numai despre meciul acesta>>; (d) că ar fi răspuns <<eu știu de existența blaturilor în sport și în baschet, dar nu cred că există așa ceva în România>>; respectiv (e) că declarația i-ar fi fost transformată, se dovedesc a fi afirmații fără niciun corespondent în realitate faptică prin care se denaturează realitatea și se aduce un prejudiciu de imagine redacției și site-ului Baschet.ro. 

În baza acestor ipoteze imaginare, Cristian Achim a continuat procesul de defăimare a redactorului șef David Istrate.

Ulterior l-am sunat pe respectivul, i-am spus <<domnule, nu știu cum ai reușit, de ce ai făcut chestia asta>>. Eu știu de ce a făcut-o. Și zic: <<Nu știu ce ar trebui, ce reacție ar trebui să am eu acuma. Să nu mai vorbesc deloc cu voi? Să intru în numita silenzio stampa? Sau să ce?>>. Și-a cerut scuze și mi-a spus că au fost obosiți și că de-aia au omis. Cum, Doamne, au omis fix acele cuvinte, greu de spus. Bineînțeles că lumea a rămas. Toate chestiile astea rămân. S-a declanșat anchetă, m-a sunat domnul avertizor de integritate dintr-o minciună, pur și simplu, dintr-o omisiune calculată de către ei, ăsta este adevărul. Dacă, Doamne ferește, vedea tata și murea la 90 de ani? Că fiul lui e implicat în meciuri trucate. Pentru că cineva a ales așa ceva. I-am sunat ulterior, când lucrurile se dezvoltaseră, și i-am rugat, pur și simplu, să mai scrie un articol în care să își asume greșeala. Și n-au scris. Știți de ce n-au scris? Pentru că ar fi fost sfâșiați de către oameni și de către comentatori. Ar fi fost mâncați de propria creație. Exact asta este. Ceea ce nu este corect pentru că tu ești, zici, jurnalist, îți asumi că ai greșit, din oboseală, ok, dar de ce să nu îți asumi până la capăt? Da de ce noi, toți ceilalți, dacă greșim, trebuie să ne asumăm? Tu de ce nu o faci? Nu e corect. 

Astfel, Cristian Achim a susținut că declarația sa apărută pe site-ul Baschet.ro și redactată de către David Istrate a reprezentat o minciună sau o "omisiune voită" pentru a-i face acestuia un deserviciu. Mai mult, pentru ca această poveste să pară convingătoare, Cristian Achim a susținut că redactorul șef David Istrate și-ar fi însușit respectiva "minciună", dar nu ar fi vrut să își ceară scuze deoarece "ar fi fost sfâșiați de către oameni și de către comentatori, ar fi mâncați de propria creație". Toate aceste declarații reprezintă aspecte neadevărate, o creație imaginară a lui Cristian Achim, ce nu s-au petrecut în realitate!

Întreg colectivul Baschet.ro se declară revoltat de această declarație a lui Cristian Achim care aduce un prejudiciu de imagine site-ului nostru și aruncă un dubiu asupra profesionalismului și întregii activități a site-ului nostru atât în relația cu publicul din Oradea cât și în relația cu publicul nostru general.  

Având în vedere gravitatea celor susținute de către Cristian Achim, redacția Baschet.ro așteaptă scuze publice din partea acestuia atât față de redactorul șef David Istrate cât și față de redacția Baschet.ro, în cel mai scurt timp posibil. În cazul în care aceste scuze publice nu vor veni din partea lui Cristian Achim, site-ul nostru va publica înregistrarea integrală a declarației pe care antrenorul CSM Oradea a oferit-o la finalul meciului cu CS Dinamo București.

În cei aproape 13 ani de existență, profesionalismul și imparțialitatea au fost principiile care ne-au ghidat activitatea și de la care site-ul nostru nu s-a abătut și nu o va face niciodată!

Redacția Baschet.ro

24 comentarii la aceasta stire:
  • Benjamin :

    Cristi
    Ce făcuși mă nene?

    cu 11 luni în urmă (02.12.2023) Raspunde
  • Benjamin :

    Cristi
    Ce făcuși mă nene?

    cu 11 luni în urmă (02.12.2023) Raspunde
  • Benjamin :

    Cristi
    Ce făcuși mă nene?

    cu 11 luni în urmă (02.12.2023) Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca studentU :

    În cei aproape 13 ani de existență, profesionalismul și imparțialitatea au fost principiile care ne-au ghidat activitatea și de la care site-ul nostru nu s-a abătut și nu o va face niciodată!
    mai lasati-o moarta ca n-am sa uit in viata mea cand vestitul Edi Popa intra ca admin si posta ca si cum as si postat eu, de pe contul meu.
    inteleg ca a dat o cu bata in balta nenea asta dar:
    1. nici voi nu sunteti imaculati
    2. nu vad asa mare atingere in ideea in care, pana sa distribuiti voi stirea, nu auzisem despre aceste "acuze", probabil podcastul vietii o fi fost ascultat de 30 de oameni
    3. stie toata lumea din baschetul romanesc cine e si cine nu e cristi achim deci luam cu multa sare si piper declaratiile lui, deci din nou nu-i asa caz de revolta si indignare si pudibonderie.

    Declaratia audio o puteati da publica chiar si acum, fara caracter de amenintare, ci ca o clarificare normala. Nu stiu de ce nu ati facut-o...

    Acum imi permit si eu sa scriu ca utilizator de cand lumea a site-ului...voi aveti si voi tacticile si planurile voastre.

    cu 11 luni în urmă (02.12.2023)
    • CNAV Eagles București Eduard-Nicolae Popa:

      Și mie mi-e dor de tine
      Dar nu eu ti-am modificat atunci comentariul, ci un alt coleg. :)))))

      Plus că era în spirit de glumă, pentru că ne trollai la fiecare articol. Intrasei într-o vrie a hate-ului. :))))

      Altfel, eu m-am cam retras din activitate pe baschet.ro. Am lăsat gen z sa vina din urmă si sa facă treabă. Și thank God, copiii ăștia au dus site-ul încă un nivel mai sus decât îl lăsasem eu. :)

      Cat despre partea cu tactici, in continuare baschet.ro funcționează ca un avertizor de integritate în baschetul românesc.

      Sigur, dintr-o postura sensibila, cu bias-urile noastre, fiindcă nimeni nu e perfect obiectiv. Dar măcar noi nu lucram pentru cluburile despre care scriem. :))))))

      Promit că o să îmi fac timp și o să mai scriu și eu pe aici. Mi-e dor sa îmi fac peri albi din cauza comentariilor tale.

      Te salut. Duminică faină!

      cu 10 luni în urmă (03.12.2023)
    • U BT Cluj-Napoca studentU:

      hai
      s-o luam sistematic...
      1. legat de cine ce-a facut atunci cu comment-urile e irelevant, dar amintirea ramane.
      2. continutul vostru nu era la acelasi nivel la inceputuri, comparativ cu ce aveti acum. aveati destule greseli atat de exprimare cat si de continuturi. acum publicul de baschet e mai pretentios decat cel de fotbal, probabil ca v-ati dat si voi seama. mai sunt printre noi oameni care lucreaza cu cuvinte, nefiind jurnalisti though. Faptul ca va corectam fiecare eroare poate fi OCD sau vrie a hate-ului. dar eu cred ca v-a prins bine. Acum n-as mai face-o, nu mai am nici vreme, nici drive pt asa ceva.
      3. din ce vad la comentariile de la acest articol, lumea, noi, cititorii, asteptam de la voi sa fiti reporteri de baschet. faptul ca initiatorul proiectului lucreaza in domeniul legal (si chiar in baschet) va face poate sa vreti voi sau sa vrea el sa fie avertizor de integritate. plus ca genul asta de stiri, cu continut belicos stiti si voi foarte bine ca aduce mai multe click-uri si engagement decat cronica unui meci sau o rubrica precum baschet din alta lume. chiar daca cel din urma este mult mai greu de produs decat primul si mult mai relevant pt un site de baschet. deci sa n-o facem pe niznaii...
      4. astept (si) scriitura ta pe site si promit sa fiu mai gentil :))) la urma urmei fara baschet.ro viata suporterilor de baschet din RO ar fi mai pustie ;)

      cu 10 luni în urmă (04.12.2023)
    • SabinGherdan:

      @studentU
      Pot să te asigur că ultima mea dorință este să fiu avertizor de integritate. Este efectiv o risipă de energie. Nu vreau să schimb pe nimeni, nici nu cred că se poate, și prefer să-mi investesc energia în ceva constructiv. Fiecare poate să facă exact ceea ce dorește. Însă, am mai spus-o și observ că e o constantă: cât timp acest site va exista, tot ce e negativ mi se va atribui din oficiu mie, indiferent de circumstanțe, indiferent că timpul îmi este ocupat cu alte activități. Politica editorială este stabilită de redactorul șef și nu de către altcineva. Părerile mele personale sunt irelevante. Spre exemplu, dacă ar fi fost după mine comentariul lui Eduard nu ar fi existat, dar fiecare redacție își stabilește propriile reguli.

      Putem să dezvoltăm subiectul la o cafea într-o zi de weekend sau final de decembrie, exact acolo unde ne-am întâlnit în urmă cu 2-3 ani.

      cu 10 luni în urmă (05.12.2023)
    • U BT Cluj-Napoca studentU:

      mea culpa
      am asumat ca esti mult mai hands-on desi nu stiam de facto.

      da, cu drag, inaintea unui meci ar fi ideal ;)

      cu 10 luni în urmă (05.12.2023)
    Raspunde
  • CSM CSU Oradea The Optimiser :

    Deci ca să înțeleg.
    Inițial, voi, baschet.ro, ați greșit și ați omis elemente cheie din declarația lui, omul v-a sunat pentru clarificare și pentru corectarea greșelii voastre, voi nu v-ați conformat și acuma voi mai și amenințați că dați publică declarația?
    Io unul cu minte mai îngustă așa înțeleg...
    Sincer, nu sunteți nici pe aproape ușă de biserică, da' sunt tare curios ce e în declarația aia de s-a ajuns la asemenea tertip.

    cu 11 luni în urmă (02.12.2023) Raspunde
  • l'Hospital :

    Periculos precedent
    Foarte trist că o redacție care ar trebui să relateze și să expună cam ce se întâmplă prin baschetul românesc/mondial ajunge să amenințe un om și datorită căruia baschetul nostru e reprezentat cu brio în Europa sau care a realizat până acum mai mult pentru baschet decât vor putea redactorii acestei platforme la un loc vreodată.
    Iar asta cu imparțialitatea este o glumă la fel de proastă ca și arbitrajele din vremea Asesoft. Acest articol realmente pare scris ca să fraternizeze cu frustrarea artificială a sibienilor după meciul recent încheiat.
    Să vedem dacă domnii de la baschet.ro își vor face timp să scrie și despre atmosfera tipică de junglă de azi, una care nu are ce căuta într-o sală de baschet dintr-o țară care se vrea civilizată.

    cu 11 luni în urmă (02.12.2023) Raspunde
  • gabriel.eftimie :

    Profesionalism
    D-le Istrate și stimata redacție, voi realizați ce ați făcut? "Daca nu îți ceri scuze, dam inregistrarea"! Scuzati-ma, dar asta e șantaj. Răspunsul corect era - asta e înregistrarea, și o difuzați. Ce ați făcut denota tocmai lipsa de profesionalism.
    Nu contează dacă din articolul inițial a rezultat ca Achim are cunoștință de blaturi în baschetul romanesc sau ca în interviu a sugerat ca baschet.ro a omis intenționat anumite pasaje. Ceea ce contează e modul în care voi puneți problema!
    Sincer sunt dezamăgit! Începând de azi nu mai citesc acest site și îmi închid contul.
    La revedere!

    cu 11 luni în urmă (02.12.2023) Raspunde
  • spectatorNEUTRU :

    Adevar
    Din câte îmi aduc eu aminte, chiar ați omis câteva cuvinte din care se înțelegea altceva.

    cu 11 luni în urmă (02.12.2023) Raspunde
  • baschet00 :

    vai si amar
    Baschetul romanesc ca si valoarea pare ca e in ascensiune, dar probabil ar trebui sa fim orbi si fara cunostinte sa credem asta. Intradevar bugetele echipelor au crescut, strainii adusi sunt cu o clasa peste, am evoluat de la jucatori plecati din ligile inferioare ale altor tari. Problema in continuare sunt romanii, lucru la care clar suntem in scadere, ca sa nu spun vai de noi. Se plange peste tot de arbitraje. S-au gasit fix oradenii sa planga despre aceste arbitraje. Dragi baieti traiti sub o stanca sau nu stiti de fluierasii domnului Sere? Voi chiar inca nu ati inteles ca acest campionat nu e condus de marea doamna Tocala? Ea e ocupata cu plimbari prin toate tarile si dezvoltarea baschetului unde nu se va practica niciodata. Liga Nationala de Baschet partz e condusa de cluburi dragi baieti. De la Oradea fitele domnului Sere ce se plimba pe la Crin cu apropiatii :P, pe la Cluj pilele domnului Cristescu ajunsi arbitrii ( functie de conducere la UBT si de asemenea grade prin federatie). Nici nu are sens sa fie numit blat, ceva ce e controlat de cluburi oricum. Daca echipele doresc ceva, asta se intampla. Noi ne uitam defapt la un teatru de prost gust. Pe la Bucuresti nici nu mai are sens de spus, ca la nivel de Federatie mai jos nici nu putem sa ajungem. Prin Federatie doar fosti antrenori sau fosti jucatori. Adica va plangeti de arbitraje cand nici macar nu exista un departament de arbitrii, cand totul e la voia intamplarii, condus de niste oameni ce toata viata au batut mingea. Dar acum s-au trezit cu cunostinte de conducatori si mai ales cu cunostinte de regulament al jocului de baschet. Dar daca iau un regulament in mana se uita la el ca la felul 14, ca e prima data cand il vad. Tot ce stiu e din amintirile de jucator. Credeti ca Domnul Burlacu poate sa devina comisar al jocului de baschet si ce mai e prin aceasta numita federatie. El e unul dintre multi … Asta este problema, ca cei de baschet.ro incearca promovarea acestui campionat, dar saracii nu stiu ca in campionatul acesta pilele conduc. Probabil un articol despre pilele si relatiile fiecaruia cu anumiti arbitrii ce au legaturi cu cluburile ar ajuta mult mai mult. Arbitrii angajati fantoma pe la cluburi… dar noi suntem orbi si urmarim acest jeg. Meciuri demne de semifinale pe care la urmarim pe FRB.TV , 3 camere penibile pe care nu se vede nimic. Suntem in urma dragi prieteni, si pana cand nu vor fi inlaturate toate uscaturile si pilele tot asa vom ramane.

    PS: nu uitati de deciziile favorabile pro Moldoveanu anii trecuti… ba la UBT, ba la Dinamo. Era mama atenta peste tot, cum se punea mana pe baiatuso fault:))) Deschideti ochii!

    cu 11 luni în urmă (02.12.2023)
    • U BT Cluj-Napoca studentU:

      Ar putea fi o coincidenta.
      Ar putea fi. Dar voi chiar mai credeti in coincidente? Deschideti ochii, oameni buni!!!
      😂👍🏻😂

      cu 11 luni în urmă (02.12.2023)
    Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca Nana Arpy :

    Un punct de vedere personal și un sfat
    Sincer eu ca susținător al echipei din Cluj la primul contact cu articolul vostru am avut sentimentul că ați depășit cu mult atribuțiile voastre Baschet.ro
    Sincer aș prefera să rămâneți un site de știri pentru baschet și nu mai mult de atât. Că a fost blat sau nu la acel meci, nu știu. Sau ce ați discutat într-un interviu cu antrenorul orădean, iarăși nu știu dar consider că ați cam trecut și pe șantaj. Lăsați lucrurile astea neînsemnate la o parte și continuați să scrieți doar despre baschet, nu cancan. Oricum Oradea s a calificat mai departe în cupele europene chiar dacă a avut un start de sezon slab. Valoarea lor se reflectă până la urmă din rezultate. Dinamo cu certitudine nu ar face față în competiția respectivă, așa că din punctul meu de vedere nu mai consider relevantă ideea că acel meci a fost blat sau nu. Din contră ați cam alunecat în alte lucruri pentru care s ar putea ca cel vizat să vă dea în judecată. Eu aș prefera să rămâneți cum am mai scris doar la baschet. Scuzele pe care îl așteptați poate nu o să vină deloc iar voi să publicați nu știu ce material, să ce?

    cu 11 luni în urmă (03.12.2023) Raspunde
  • Tzuleap :

    Bine faceti
    Daca vreti sa fiti corecti, publicati prima varianta a articolului pe care ati scris-o si publicati si inregistrarea. Sa vedem cu totii daca ati dezinformat cu prima varianta a articolului. Cand a inceput scandalul, nu v-ati asumat greseala, doar ati modificat articolul pe site, ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic. Cei care nu au apucat sa citeasca prima varianta a articolului, nici acum nu stiu din ce cauza a inceput ancheta cei de la federatie.

    cu 11 luni în urmă (03.12.2023) Raspunde
  • forest 832 :

    Articol
    Ar fi ideal să publicați articolul in prima variantă cum a apărut la vrema respectivă

    cu 11 luni în urmă (03.12.2023) Raspunde
  • CSM CSU Oradea ion 777 :

    Csm-Dinamo
    daca bine imi aduc aminte a doua zi ati publicat interviul fara sa lipseasca acele cuvinte invocate de Achim, si cine l-a citit nu poate decit sa-i dea dreptate antrenorului. Voi jurnalistii in goana dupa senzational sariti calu si tot voi va suparati. Eu sa fiu in locul lui Achim v-as da in judecata.

    cu 10 luni în urmă (04.12.2023) Raspunde
  • laurian.iosif@gmail.com :

    Laude
    Pentru activitatea generală a dumneavoastră meritați, fără îndoială, aprecierea comunității baschetbalistice. Respect!
    Strict pe acest subiect, din ce am citit, tind să dau dreptate domnului antrenor. Eu oricum vă voi citi în continuare!

    cu 10 luni în urmă (04.12.2023) Raspunde
  • CSM Focșani Lex 8 :

    achim loveste din nou
    de data asta in jurnalisti.. nu cred că istrate sau alt redactor al acestui site nu si-ar fi asumat greseala daca ea ar fi fost reala..ar fi dat o erata. asa ca achime, lasa victimizarea

    cu 10 luni în urmă (06.12.2023)
    • CSM CSU Oradea Ion777:

      greseala
      daca citeai articolul de a doua zi vedeai ca au dat portiunea din declaratie in care apare si cuvintele lipsa si Achim are perfecta dreptate. acolo Declaratia a fost ca "IN LUME stie ca este asa ceva. TOCMAI CEEA CE EI AU OMIS SA PUBLICE, zicind ca nu s-au gindit ca are vreo importanta, si va stirni atitea reactii

      cu 10 luni în urmă (08.12.2023)
    • CSM CSU Oradea TheOptimiser:

      @lex
      Lex-ule lasă prostia că aici nu ai dreptate. Eu dacă aș fi în locul lui Achim nici nu aș mai da nicio declarație pentru acest site. Are el treburi mai importante, cum ar fi ghidarea echipei spre victorii în LNBM și EuropeCup, decât un can-can ieftin în care nici măcar nu e vinovat ;))

      cu 10 luni în urmă (08.12.2023)
    • CSM Focșani lex8:

      Da man
      Ai dreptate, sa ducă echipa cat mai sus in competiții și fără prea multă drama

      cu 10 luni în urmă (10.12.2023)
    Raspunde
  • CSM CSU Oradea b4 :

    Înregistrarea
    Când vine înregistrarea integrală?

    Dar articolul original?

    cu 10 luni în urmă (13.12.2023) Raspunde

Daca nu aveţi cont puteţi să accesaţi crearea unui cont nou.

Este interzisă folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoană, autor, articol, afişarea de anunţuri publicitare, jigniri, trivialităţi, injurii aduse celorlalţi cititori sau autori ai altor comentarii. Ne rezervăm dreptul de a cenzura și şterge integral cometarii și interzicerea dreptului de a posta pe site, prin banarea / blocarea IP-ului dvs. BASCHET.RO nu răspunde pentru conţinutul postat de utilizatori în rubrica de comentarii, această responsabilitate revenind integral autorului comentariului.

După ce au fost postate, comentariile nu mai pot fi șterse sau modificate de către autorii acestora!