Stiri Vulturi

Absențele lui Rolland Torok și Nandor Kuti de la națională vor fi soluționate de Comisia de Disciplină

Eduard Popa

Eduard Popa
01.08.2019

Absențele lui Rolland Torok și Nandor Kuti de la națională vor fi soluționate de Comisia de Disciplină

torok kuti suspendari

Naționala de baschet masculin a României se pregătește în această perioadă pentru fereastra a treia a precalificărilor pentru EuroBasket 2021. În momentul în care Federația Română de Baschet a anunțat lotul reunit la Ploiești pentru cantonamentul naționalei, din echipa „Vulturilor” nu făceau parte Roli Torok și Nandor Kuti.

Într-un scurt interviu acordat de selecționerul Tudor Costescu pentru totalbaschet, acesta a afirmat că nu știa de absențele celor doi înaintea startului cantonamentului:

„Nu știu care e problema. Ei nu au răspuns la convocare în termenii pe care Federația i-a comunicat. Trebuia să se prezinte pe 21 și am constatat, cu surprindere, că ei nu au apărut, informându-mă, neoficial, că doresc să întârzie. Mă rog, au diferite probleme: ba unul, medicale, altul, personale, și eu nu am acceptat întârzierea. Ei au ales să nu se prezinte la termenul stabilit, pe 21. Nu se pune problema să vină jucătorul când dorește. Se pune problema să vină jucătorul când e convocat. Există un program stabilit de departamentul tehnic, de antrenor, există comunicat oficial, regulamentar. Nu există cazuri, decât absolut speciale, dar nu a fost vorba de cazuri speciale. Nu s-au pus în discuție sau, dacă s-au pus în discuție, nu au fost acceptate întârzierile sau, mă rog, învoirile”, ne-a explicat Tudor Costescu.

Astfel, situația celor doi baschetbaliști, a mai multor jucătoare din lotul U20 feminin care nu s-au prezentat la reunire, cât și a lui Aurelian Gavriloaia, sportiv ce a fost trimis acasă de către antrenorul Hristu Sapera cu două săptămâni înainte de debutul CE U18 Masculin, au ajuns în atenția conducerii FRB, care a decis următoarele:

„5. Cazurile de neprezentare la loturile nationale de seniori si U20 feminin sunt trimise la Comisia de Disciplina, conform RGOC, capitolul 16, articolele 16.7, 16.8 si 16.9. Cazul Aurelian Gavriloaia va fi analizat in urmatorul Consiliu Director”, a decis Federația, în urma unei ședințe a comitetului executiv din 29 iulie, care s-a desfășurat la Oradea.

Astfel, potrivit Regulamentului General al Organizare al Competițiilor de Baschet, jucătorii în cauză riscă o suspendare destul de aspră:

„16.7. Daca un jucator convocat la echipa nationala de seniori sau juniori refuza convocarea sau lipseste nemotivat o perioada de timp oarecare sau toata perioada de la actiunea echipei nationale, acestuia ii va fi suspendat dreptul de a evolua pentru echipa sa in toate competitiile oficiale.

16.8 Perioada de suspendare se va calcula incepand cu o zi inaintea inceperii acestor competitii sau a etapei consecutive actiunii echipei nationale. Durata suspendarii va fi de minimum 4 patru luni si maximum 12 luni la prima abatere si se va dubla in cazul unei a doua abateri.

16.9. In baza sesizarii Departamentului Tehnic al FRB asupra refuzului de participa la convocarea sau absenta nemotivata pe o perioada de timp oarecare sau pe toata perioada de la actiunile echipei nationale, Comisia de Disciplina a FRB va decide perioada de suspendare a sportivului tinand cont de prevederile RGOC. Decizia va fi comunicata pentru punere in aplicare partilor interesate, CCLTO si structurii sportive la care este legitimat jucatorul la cel mult 2 doua zile de la data pronuntarii acesteia.”

Site-ul nostru a luat legătura cu Roli Torok, însă baschetbalistul a preferat să nu comenteze pe marginea acestui subiect. În ceea ce-i privește pe Nandor Kuti și Aurelian Gavriloaia, agentul sportivilor ne-a relatat mai multe informații despre situația celor doi.

„Motivul pentru care Nandor Kuti nu se află alături de naționala de seniori este dat de starea sa medicală. El a fost diagnosticat cu fractură de stres la tibia piciorului stâng. Este vorba de o fractură veche de aproximativ 4 luni ce a evoluat în timp și a ajuns într-un stadiu ce necesită repaus. Am informat Federația despre această accidentare atât în luna iunie cât și ulterior în luna iulie și am alăturat documente justificative precum rezultatul controalelor medicale - radiografie și scrisoare medicală. Ulterior, accidentarea a fost confirmată și de către staff-ul medical al naționalei de seniori.

Oarecum e normal să existe această presiune din partea FRB deoarece se dorește calificarea la EuroBasket 2021, însă și Nandor și-ar fi dorit să facă parte din lotul României la meciurile din această vară. De fiecare dată când a existat o acțiune a lotului național a dat tot ce a avut mai bun pentru România, mă refer aici și la meciurile U20 de la Oradea de acum doi ani când s-a cucerit aurul, de victoria istorica cu Croația precum și alte meciuri. Din păcate aceasta este realitatea și nu o putem schimba.

Legat de prezența la lotul național, situația e puțin confuză. La meciul cu Macedonia din 21 februarie, Nandor a fost accidentat și ni s-a comunicat că nu trebuie să facă deplasarea pentru a se constata accidentarea. Acum aparent trebuia să meargă la București doar să se constate accidentarea. Am considerat că se va proceda asemănător situației din februarie, însă cu toate acestea ne-am arătat disponibilitatea de a ne prezenta la București. Am luat legătura cu un oficial al echipei naționale care ne-a comunicat că trebuie să se prezinte sportivul, iar ulterior după mai multe discuții ne-a spus că personal nu știe cum să procedăm. Acum am aflat că vom fi judecați de Comisia de Disciplina. Am citit de mai multe ori regulamentul Comisiei de Disciplină publicat pe FRB și nu înțeleg ce legătură e între acest caz și Comisia de Disciplină. Chiar e o situație nefericită și părerea mea e că ar fi trebuit să ne oprim aici, să ne canalizăm energia pe lucruri pozitive, constructive. Căci dacă ne uitam la fiecare chichiță observăm că 16.1 RGOC spune că convocarea la lotul național se face cu minimum o lună de zile înainte de începerea activității, iar convocarea noastră a sosit cu 26 de zile înainte de începerea reunirii, pe 25 iunie.

Cu privire la situația lui Aurelian Gavriloaia, nu înțeleg de ce trebuie examinată în Consiliul Director. Puține persoane cunosc sacrificul pe care l-a depus Aurică, ce s-a luptat cu sistemul educațional existent în România și a reușit aproape imposibilul: să joace baschet la cel mai înalt nivel din România (LNBM), să încheie clasa a 12-a la un liceu ce nu este cu profil sportiv și să promoveze examenul de bacalaureat, în paralel. Și vorbim de bacalaureat sesiunea normală, nu cea specială, cu sportivii. Imediat după ce a încheiat sezonul competițional cu CSU Sibiu, a început să învețe pentru bacalaureat. În mod evident, prioritatea numărul unu era bacalaureatul, cu toate că în fiecare zi s-a antrenat, însă vă dați seama că nu la aceeași intensitate precum în timpul sezonului. A promovat examenul de bacalaureat cu o notă foarte bună și a urmat joncțiunea cu lotul național. Acolo a ajuns nepregătit fizic, ulterior într-o seară a băut două beri cu un coleg când a aflat că a promovat bacalaureatul, iar într-o altă zi a ratat micul dejun căci nu s-a trezit la timp nici el nici colegul de cameră, iar pentru toate aceste aspecte, cumulate, antrenorul a decis să-l excludă din lot. Respect decizia lui Hristu, i-am spus-o și telefonic, dar consider că o eventuală suspendare este disproporționată. Si-a cerut scuze oficial printr-o scrisoare adresată federației și antrenorului. Si-a învățat lecția și a fost sancționat cu neparticiparea la Campionatul European, care este o sancțiune îndestulătoare din punctul meu de vedere., ne-a explicat Sabin Gherdan

Rămâne de văzut așadar ce decizie vor lua comisiile FRB. 

*foto: fiba.com

Nu știu care e problema. Ei nu au răspuns la convocare în termenii pe care Federația i-a comunicat. Trebuia să se prezinte pe 21 și am constatat, cu surprindere, că ei nu au apărut, informându-mă, neoficial, că doresc să întârzie. Mă rog, au diferite probleme: ba unul, medicale, altul, personale, și eu nu am acceptat întârzierea. Ei au ales să nu se prezinte la termenul stabilit, pe 21. Nu se pune problema să vină jucătorul când dorește. Se pune problema să vină jucătorul când e convocat. Există un program stabilit de departamentul tehnic, de antrenor, există comunicat oficial, regulamentar. Nu există cazuri, decât absolut speciale, dar nu a fost vorba de cazuri speciale. Nu s-au pus în discuție sau, dacă s-au pus în discuție, nu au fost acceptate întârzierile sau, mă rog, învoirile.”

35 comentarii la aceasta stire:
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe Cristi11 :

    Eee
    Cu siguranta nu vor lua minim 4 luni ca nu se respecta legile. Poate asa 2-3 etape sa nu zica lumea...

    cu 4 ani în urmă (01.08.2019)
    • U BT Cluj-Napoca studentU:

      eu zic sa i suspende pe viata
      ca nu s-au prezentat la cheremul lui Costescu si compania

      cu 4 ani în urmă (01.08.2019)
    • CSM CSU Oradea cikosh:

      Suspendati pe viața
      Si confiscarea averi!!!

      cu 4 ani în urmă (01.08.2019)
    Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca studentU :

    mizerie de regulament
    Auzi, suspendare 4-12 luni? A investit vreun shfantz FRB in pregatirea vreunuia dintre cei doi sportivi? Cu ce drept imi conditionezi tu mie participarea intr-o competitie inter-cluburi, un contract de munca intr-o tara UE, de participarea la actiunile echipei nationale? Federatie de amatori dar in special amatoare...

    Altfel, in cazul concret al lui Kuti, daca ceea ce spune agentul este adevarat, nu ar trebui sa primeasca nici un fel de suspendare atata timp cat a trimis documentele medicale necesare si cat a existat precedentul in care nu a trebuit sa mearga la lot sa se faca constatarea accidentarii.

    cu 4 ani în urmă (01.08.2019) Raspunde
  • BC CSU Sibiu mihaitha :

    Pe bune?
    MESAJ MODERAT - VĂ RUGĂM SĂ PĂSTRĂM DECENȚA - ULTIM AVERTISMENT

    Daca Costescu considera ca fractura de stres nu e un motiv suficient de bun ca sa fii scuzat de prezenta la nationala, inseamna ca e mai idiot decat am estimat initial...

    Cat despre Sapera, no comment. Probabil ca pentru el bac-ul a fost mai putin important decat baschetul. OK, sa zicem, s-a ofticat ca s-a bucurat baiatul si l-a exclus din lot. Ce mai vrei si sanctiune disciplinara?

    cu 4 ani în urmă (01.08.2019) Raspunde
  • BC CSU Sibiu gyke :

    mda
    "Ii va fi suspendat dreptul de a evolua pentru echipa sa in toate competittile oficiale"... care cunt aceste competitii oficiale, doar cele organizate de FRB, de FIBA sau de federatia de dans sportiv??? Cazurile astea au atatea dedesubturi si increngaturi, incat o sa le explodeze exact in fata stimabililor federali...

    cu 4 ani în urmă (01.08.2019)
    • BC CSU Sibiu xpert4everus:

      oficiale gen tras cu arcul, da
      corect. Sa presupunem ca era cazul unui jucator angrenat la vreo echipa de euroliga (desi daca era asa, sunt sigur ca putea sa intarzie o saptamana, nemotivat, si sa se prezinte la primul antrenament beat), sa zicem Oly si vroiau printr-o minune sa il suspende oricum ca nah, asa e legea. Tare mi-ar fi placut sa vad cum il suspendau si numai in campionatul intern care e sub egida FIBA chiar si un minut. daca mai era si jucator de baza, poate se si trezeau cu niste greci pe la poarta ferebeului...

      cu 4 ani în urmă (01.08.2019)
    • U BT Cluj-Napoca studentU:

      ei, e regulament frb
      normal ca din competitiile frb: LNBM, cupa romaniei, participarea cu o echipa romaneasca in competitii europene fiind in dubiu...

      cu 4 ani în urmă (01.08.2019)
    • BC CSU Sibiu xpert4everus:

      FRB
      Mi se pare discriminatoriu asa, sorry. Cate, Olah daca intarizie e ok ca n-ai ce face, dar Dragoste, Aurica, etc e bai mare? Double standards or what? Nu, nu merge.

      cu 4 ani în urmă (01.08.2019)
    • U BT Cluj-Napoca studentU:

      pai cam e
      cei care joaca in afara presupun ca pot fi sanctionati prin neconvocare ulterioara la lot, nu stiu :))

      cu 4 ani în urmă (01.08.2019)
    • BC CSU Sibiu gyke:

      @studentU
      Pai exact asta spun, ii suspenda si din competitiile FIBA??? Oricum e si o alta discutie, respectiv daca aceste prevederi sunt legale din punctul de vedere al dreptului muncii.
      O sa ne distram in urmatoarele zile/saptamani, asta e clar.

      cu 4 ani în urmă (01.08.2019)
    Raspunde
  • BC CSU Sibiu 9 :

    Aurica
    Daca tot si-a luat Aurica bacalaureatul poate le corecteaza si astora regulamentul ca e plin de greseli gramaticale. La FRB te ia doar daca ai maximum 10 clase?

    cu 4 ani în urmă (01.08.2019)
    • BC CSU Sibiu gyke:

      @
      Greselile alea sunt cele mai nevinovate...

      cu 4 ani în urmă (01.08.2019)
    Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe caranfilrevine :

    ...pentru un prieten...agent
    .intreb si eu...daca jucătorul are fractura de stres..ati gasit un medic bun in Capadochia?? Ca..doamne feri..daca se mai întâmplă si altuia, sa stim unde sa l trimitem.

    cu 4 ani în urmă (01.08.2019)
    • BC CSU Sibiu gyke:

      pentru un prieten curios...
      Daca tinem cont ca tratamentul recomandat in astfel de cazuri (fractura de oboseala) este repausul fizic timp de 4-6 saptamani, Cappadocia este destinatia potrivita, cum la fel putea fi si Republica Dominicana sau 2 Mai...

      cu 4 ani în urmă (01.08.2019)
    Raspunde
  • CSM CSU Oradea soso69 :

    csm
    Apropo de dubla masura. Cand anul trecut, dupa castigarea titlului, Mandache avea ruptura musculara si a trebuit sa se prezinte si sa faca recuperarea la lot, nu am vazut nici o rabufnire. Acum ca sunt Kuti si Gavriloaia implicati e o adevarata nebunie!

    Agentul normal ca le ia apararea, dar e tare asta cu prezentarea in Bucuresti in conditiile in care Kuti era in Zanzibar.

    @gyke - ai dreptate 4-6 saptamani repaus fizic dupa care trebuie recuperare. Kuti a terminat campionatul la finalul lunii mai. au trecut cele 6 saptamani si el e tot in repaos fizic. Punem pariu ca e prezent la reunirea lotului si va juca in amicale?

    cu 4 ani în urmă (01.08.2019)
    • Sepsi SIC Sf. Gheorghe Cristi11:

      Soso
      Daca bine stiu a participat si la 2 turnee obligatorii de 3x3

      cu 4 ani în urmă (01.08.2019)
    • BC CSU Sibiu gyke:

      @soso
      Nu stau sa numar saptamanile... Atata timp cat exista scrisori medicale si ele au fost comunicate federatiei, discutia despre Kuti ar trebui sa se opreasca.
      Ce e interesant la declaratia lui Costescu este ca desi el spune ca a discutat informal cu jucatorii care i-au spus ce au avut de spus, se arata surprins ca acestia nu au venit la lot...
      Iar in final, absolut de acord cu tine, os supendare este exagerata, dar probabil e nevoie de un exemplu pentru a nu da idei si altora. Prezenta la nationala ar trebui sa fie o onoare si o motivatie, dar daca jucatorii nu vad astfel lucrurile, nu le poti impune asta printr-o suspendare. Dar niste mici bolsevici din federatie nu au cum sa vada astfel lucrurile.

      cu 4 ani în urmă (01.08.2019)
    • BC CSU Sibiu mihaitha:

      @soso
      A fost stire pe tema asta? Eu nu am vazut nimic. Pentru ca daca as fi vazut, reactia ar fi fost aceeasi.

      cu 4 ani în urmă (01.08.2019)
    • CSM CSU Oradea soso69:

      csm
      http://totalbaschet.ro/articol/Andrei-Mandache-va-lipsi-%c3%aen-meciurile-cu-Olanda-%c8%99i-Croa%c8%9bia~62389

      cu 4 ani în urmă (01.08.2019)
    • BC CSU Sibiu mihaitha:

      @soso
      No offense, nu zic ca nu ai dreptate, dar din articolul ala nu se intelege nimic din ceea ce sustii tu. Asa ca te rog sa scuzi lipsa rabufnirilor, e justificata. Tu poate ai mai multe informatii din interior, pe care majoritatea nu le avem. Nu e vorba de dublu standard.

      cu 4 ani în urmă (02.08.2019)
    Raspunde
  • CSM CSU Oradea soso69 :

    csm
    Sunt de acord ca nu e normal sa-i suspende din competitia interna, dar de asemenea atat Kuti cat si Torok sunt deja la a 2-a abatere asa ca nu i-as mai convoca.

    cu 4 ani în urmă (01.08.2019)
    • U BT Cluj-Napoca studentU:

      da,
      poate asta ar fi o masura mai potrivita

      cu 4 ani în urmă (01.08.2019)
    • BC CSU Sibiu mihaitha:

      Corect
      De acord. Neconvocarea e o masura mult mai potrivita. Nu de alta, dar daca ei sustin ca masurile astea sunt ca sa descurajeze refuzul sau neprezentarea la convocare la nationala, degeaba ii fortezi sa vina. Vor veni si vor juca in lehamite, si rezultatele tot alea vor fi. Ce naiba, e dictatura aici? Te-am chemat, faci bine si vii, vrei, nu vrei?

      cu 4 ani în urmă (01.08.2019)
    • Sepsi SIC Sf. Gheorghe nothx:

      Frb
      Când sunt jucători sub 23 și au salarii cat 2 jucători străini e bună regula frb. Când îți cere sa vii la națională nu îți mai place. Apoi ești liber să faci ce vrei dar suporți consecințe.

      cu 4 ani în urmă (01.08.2019)
    • BC CSU Sibiu mihaitha:

      @nothx
      Atata timp cat posibilitatea sa refuzi convocarea la nationala nu exista, nu esti liber sa faci ce vrei. Tineam minte ca armata obligatorie s-a abrogat in 2007, se pare ca FRB inca nu a ajuns la nivelul anului ala.

      cu 4 ani în urmă (02.08.2019)
    Raspunde
  • BC CSU Sibiu raz :

    @soso69
    Cred ca e o lipsa de comunicare (ma refer la Torok si Kuti), federatie-antrenor-jucatori. Nu cred ca jucatorii au sabotat intentionat nationala sau pe antrenorul ei. Pur si simplu au fost abordari prea rigide cred ca din toate partile.
    Cat despre Aurica, cred ca tot lipsa de comunicare se poate spune ca e. Antrenorul daca e un fin psiholog, ceea ce ar trebui sa fie pentru jucatori de U18, ar fi inteles f. bine situatia jucatorului, IAR jucatorul trebuie sa inteleaga ca odata ajuns la lot trebuie sa respecti reguli.

    cu 4 ani în urmă (01.08.2019) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe ktudore :

    precedent
    exista

    http://totalbaschet.ro/articol/Bogdan-Pog%c4%83cean-a-fost-suspendat-pe-o-perioad%c4%83-de-%c8%99ase-luni~32867

    Dar regulamentul e tampit si cel putin in cazul juniorului faptul ca a ales scoala in loc sa mearga sa ia 5 batai la 20 de puncte denota inteligenta.

    cu 4 ani în urmă (01.08.2019) Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca romeovura :

    Ce treabă
    Are faptul că vrei sa joci sau sa nu joci la națională cu campionatul intern? Nicăieri în lume nu ești obligat să mergi la națională dacă ești convocat, în plus mie unul mi se pare că sunt legi ilegale în acele aliniate. Sper că un sportiv să-i de-a în judecată la cel mai mare tribunal sportiv și dacă se poate și la un tribunal federal pentru că nu sunt lăsați să își facă munca pe care au semănat. Nu tu obligați la națională, dacă cineva vrea sa meargă la națională sa meargă dacă este convocat și asta doar daca și acea persoana simte. Deacord că vrei să îți reprezinți țara , dar trebuie sa existe și dorința in plus cei de la FRB sa te și susțină și să te ajute in formarea ta ca și sportiv (baschetbalist), nu doar pretenții

    cu 4 ani în urmă (01.08.2019)
    • Sepsi SIC Sf. Gheorghe caranfilrevine:

      asta asa este..
      ...ma mir ceilalti care s deja la lot ce or cauta ,ca pe toti i o sustinut la fel!!Daca nu ti face placere, anunta oficial si gata!! Nu gasim acum tot felu' de explicatii, scrisori.."stresuri".Poate n-o invatat inca sa cante... si repeta (stiu unii despre ce i vorba!!).

      cu 4 ani în urmă (01.08.2019)
    Raspunde
  • BC CSU Sibiu Hermannstadt :

    Ce convenabil
    Ptr. piticul Nini sa aiba suspendati cativa jucatori de la echipele rivale! Una peste alta cum poti sa ai pretentia sa se prezinte la loturile nationale daca jucatorul nu vrea sau nu poate? Chiar daca vine si prestatia va fi pe masura putintei sau a dorintei de a reprezenta nationala! Asa ca lasati sa vina la nationala pe cei care inca isi mai doresc si care sunt apti dpdv fizic! Oricum , eu in locul lor m-as retrage de la nationala si sa joace Costescu cu floarea baschetului romanesc de la dinamo.La ce batalii luam oricum iti faci reclama negativa!
    In spirit de gluma, ref. la ce zicea colegul raz mai sus ca e ,, lipsa de comunicare'', poate ptr. Torok si Kuti ar trebui facute scrisorile de convovare bilingv :))))

    cu 4 ani în urmă (01.08.2019) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe Cristian Chirita :

    Demisia HP&BF
    Mai bine ar cauta motivele pentru care jucătorii refuză să mai meargă la loturi, ce îi face să refuze! Apropo, știați că federația obligă cluburile să achite deplasarea jucătorilor de la domiciliu la locul unde are loc convocarea? Asta în condițiile în care federația este beneficiarul prezenței jucătorului la lotul național!

    cu 4 ani în urmă (01.08.2019) Raspunde
  • SCM "U" Craiova fanCraiova :

    .
    Foarte amuzant cum toti ataca acum FRB-ul, de la fani la jucatori. Daca as fi la FRB nu as suspenda pe nimeni, dar la ce rezultate au marii nostri jucatori care isi permit sa refuze nationala, as scoate incepand de maine orice regula care se refera la obligativitatea romanilor pe teren si a numarului de straini. Sa vezi atunci distractie.

    cu 4 ani în urmă (01.08.2019)
    • CSM CSU Oradea unguru1432:

      exact...
      culmea cum le convine partea cu U23 si obligativitatea unui roman pe teren desi valoarea lor e de multe ori cu mult sub cea a unui strain... daca vorbim de salarii, un alde Torok nu e ieftin deloc!
      deci despre ce vorbim?

      cu 4 ani în urmă (01.08.2019)
    • BC CSU Sibiu mihaitha:

      totusi
      Nu o fi ieftin un alde Torok. Cam cat plateste FRB pentru el cand joaca pentru nationala? Ai vreo idee? Iti spun eu, incepe cu "z".

      cu 4 ani în urmă (02.08.2019)
    Raspunde

Daca nu aveţi cont puteţi să accesaţi crearea unui cont nou.

Este interzisă folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoană, autor, articol, afişarea de anunţuri publicitare, jigniri, trivialităţi, injurii aduse celorlalţi cititori sau autori ai altor comentarii. Ne rezervăm dreptul de a cenzura și şterge integral cometarii și interzicerea dreptului de a posta pe site, prin banarea / blocarea IP-ului dvs. BASCHET.RO nu răspunde pentru conţinutul postat de utilizatori în rubrica de comentarii, această responsabilitate revenind integral autorului comentariului.

După ce au fost postate, comentariile nu mai pot fi șterse sau modificate de către autorii acestora!