CSM Oradea a spart gheața în Top 16 din FIBA Europe Cup și a înregistrat prima victorie în această fază a competiției. Vicecampioana României a dominat partida cu Cedevita Zagreb încă din primele minute și nu a ridicat piciorul de pe accelerație până la final. Scorul final a fost 103-79, iar gazdele meciului din această seară au urcat la un bilanț de 1-2, în timp ce adversarii lor se situează la 0-3.
Orădenii au început seara cu Jaizec Lottie, Thomas Bropleh, Bobe Nicolescu, Bandja Sy și Kalif Young. La Cedevita, cvintetul de start i-a inclus pe Luka Stojic, Niko Sare, Noa Skrobot, Clarence Daniels și Stipe Krstanovic.
Startul de meci a fost unul fulminant pentru bihoreni, care au marcat primele 11 puncte ale serii. Bropleh și Sy au dat lovitura din spatele arcului, în timp ce Young a marcat de sub panou. Vrankovic a întrerupt seceta croaților după timeout, dar Lottie i-a răspuns imediat cu o triplă. Sare i-a urmat exemplul la câteva secunde distanță. Vrankovic a înscris pe pătrundere, iar Kalajzic a adăugat alte două puncte cu un cârlig extrem de dificil. Cedevita a reușit să se păstreze la un deficit de o singură cifră, 24-16, după primele zece minute.
Kalajzic a deblocat sfertul secund, de la linia de libere. Torok a preluat lumina reflectoarelor și a marcat cinci puncte la rând pentru Oradea. Pridgett l-a urmat cu o triplă, iar mai apoi l-a interceptat pe Kalajzic și l-a servit în tranziție pe Lottie. Sare și Kocovic s-au duelat în reușite din spatele arcului. Sârbul Oradiei a marcat și pe recuperare ofensivă, iar Buljevic a resetat seria triplelor. Kocovic a reușit un nou coș de afară, cu tot cu fault, prin care ducea scorul la 45-26. Sare a calmat apele cu un and-one, dar a primit replica de la Bropleh, care a marcat de afară. Daniels și Buljevic au semnat apoi șapte puncte la rând pentru Cedevita, dar run-ul lor a fost oprit de un timeout cerut de Cristian Achim, în urma căruia Nzekwesi a marcat de sub panou. La cabine, Oradea a intrat cu un avantaj de +17: 54-37.
Sy a fost cel care a spart gheața în repriza secundă. Kalajzic l-a urmat de la libere, iar Daniels a adăugat și el trei puncte în contul Cedevitei. Lottie a marcat și el de afară, iar Bropleh a majorat ecartul pe tranziție. Croații au ieșit din impas prin cele patru puncte semnate de Daniels și Sare. Nzekwesi a păstrat-o pe Oradea la un avantaj confortabil, influențând jocul prin prezența sa impunătoare în căciulă. Ecartul a fost adus la +20 de liberele marcate de Lottie. Cu o nouă triplă, Sare stabilea scorul înainte de actul decisiv: 77-60.
Oaspeții au început mai bine sfertul al patrulea, iar Sare și Zemljic au reaprins speranțele. Acesta din urmă a marcat două triple prin care își aducea echipa la 12 puncte. Sy le-a tăiat elanul oponenților cu un coș de afară foarte bine contestat de adversari. Elevii lui Cristian Achim nu s-au oprit nici în finalul de meci și au reușit să atingă suta de puncte. La final, Oradea a câștigat cu scorul de 103-79.
Nikola Kocovic a fost cel mai bun om de pe teren și a adunat 20 de puncte, 4 recuperări și 4 assist-uri. Sayeed Pridgett și Emmanuel Nzekwesi l-au urmat cu câte 16 puncte, Thomas Bropleh și Bandja Sy au avut câte 14, iar Jaizec Lottie a avut 13. Acesta din urmă a mai adăugat 4 recuperări și 7 pase decisive. Niko Sare s-a evidențiat cu 20 de puncte, 5 recuperări și 5 pase decisive pentru Cedevita.
Pentru CSM Oradea urmează un meci de foc în economia calificării în sferturile de finală. Leii Roșii evoluează pe terenul lui KK Bosna miercuri, 21 ianuarie, de la ora 20:30.
*foto: fiba.basketball
Emi Cățe, cu un pas mai aproape de sferturile Europe Cup, după un nou succe...
Emi Cățe, cu un pas mai aproape de sferturile Europe Cup, după un nou succe...
30 comentarii la aceasta stire:
Cedevita
cu 1 zi în urmă (15.01.2026)Nu vreau sa stirbesc cu nimic succesul Oradiei, dar,pentru cei mai putin avizati,este vorba de Cedevita junior,echipa a doua a Cedevitei.Echipa "mare" va juca cu "U" saptamana viitoare in EuroCup si este cu totul o "alta mancare de peste".
-
b4:
-
boogie:
-
Stef_8:
-
boogie:
-
nanaarpy 78:
-
b4:
-
boogie:
-
b4:
-
boogie:
RaspundeLămuriri
cu 1 zi în urmă (15.01.2026)Dacă tot suntem la capitolul lămuriri, Cedevita, echipa mare, va juca cu BT săptămâna viitoare în Eurocup. U Cluj joacă în eșalonul secund de baschet din România.
BT
cu 1 zi în urmă (15.01.2026)Unde va juca cu BT(banca Transilvania)?La bursă?😅
rivalitate
cu 1 zi în urmă (15.01.2026)să înceapă rivalitatea Oradea-Cluj..luna viitoare veti pierde in finala Cupei vs o echipă de Fiba Europe Cup
ofuscare
cu 1 zi în urmă (15.01.2026)N-am nici o treaba cu Oradea,dar avand in vedere ca saptamana viitoare U-BT(e bine asa maestre b4?) joaca cu Cedevita unde,din pacate,probabil va pierde,multi neavizati se vor intreba-bine d-le,CSM Oradea(e bine si asta maestre?) i-a batut la 20 puncte si Clujul pierde cu ei?!!Atata tot.
pentru bulangiul b4
cu 1 zi în urmă (15.01.2026)Auzi mă pulică? Tu nuai nici un drept să te bagi în istoria clubului nostru. Ești un cretin să afirmi despre U lucruri mizerabile! Să-ți fie rușine mizerabilule!
Drepturi
cu 14 ore în urmă (16.01.2026)Bine că ai tu dreptul să jignești.
Mai bine ai studia un pic istoria voastră și poate așa ai realiza că U Cluj există și joacă baschet în eșalonul secund. Nu am nici o problemă că majoritatea țineți cu BT Cluj, e o alegere și e de respectat. Doar că mi se pare aiurea să credeți că e Universitatea.
nume
cu 14 ore în urmă (16.01.2026)b4,am incercat ieri,printr-o gluma,sa-ti transmit ca BT este numele bancii Transilvania,numele echipei de baschet este U-BT,dar toata lumea din Cluj ii spune "U",chiar daca exista echipa Universitatea care joaca in liga a 2-a
Lămurire
cu 11 ore în urmă (16.01.2026)@boogie, nu ție îți răspundeam. Ci persoanei care a înțeles să-și impună punctul de vedere prin injurii.
U-BT
cu 11 ore în urmă (16.01.2026)Mi-am dat seama de asta,dar am vazut ca insisti cu BT,iar litera U din U-BT este importanta vis-a vis de comentariile tale la echipa clujana
@boogie
cu 1 zi în urmă (15.01.2026)E partial corect ce ai scris. Cedevita Junior a fost echipa a doua a Cedevita Zagreb pana in 2019. In 2019 Cedevita Zagreb a fuzionat cu Olimpija Ljiubljana si s-a mutat in campionatul Sloveniei.
Cedevita Junior a fuzionat cu KK Agrodalm si s-a inscis in campionatul Croatiei ca o noua entitate. A inceput din liga a 2-a, a castigato acum 4 ani si de atunci joaca in prima liga.
In concluzie singura legtura care mai este intre Cedevita Ljubljana si Cedevita Junior este sponsorul principal. In rest sunt echipe separate.
Poate parea o echipa mica dar in acest sezon de EuroCup a avut rezultate foarte bune. Cu Reggiana a pierdut la 4 puncte conducand la pauza mare. Cu Bosna a condus pana pe final si a pierdut greu la 3 puncte.
Iar grupa anterioara a castigat-o lejer.
-
razv-an:
-
b4:
-
razv-an:
-
b4:
-
razv-an:
-
b4:
-
sebi12:
-
razv-an:
-
b4:
RaspundeCedevita
cu 1 zi în urmă (15.01.2026)Cedevita Zagreb a aparut in 2019, dupa fuziune, ca o echipa a acedemiei lor. Sunt entitati diferite dar afiliate. Practic le leaga putin mai mult decat sponsorul, dar pe teren sunt total diferite, nu pot avea jucatori dublu-legitimati.
Iar Cedevita junior e echipa care a retrogradat anul trecut din ABA si, refuzand ABA 2< s-au inscris in Fiba Europe Cup (nu EuroCup!!!) . Dar la ultimul meci au jucat fara principalii 2 marcatori - Gainey (18.6 pct/meci) si Williams (15.8), care probabil . Cand "inlocuiesti" cele 34 puncte cu niste croati mediocri nu mai e aceasi echipa. Da, in statistica ramane doar scorul final, dar conteaza doar pt suporteri, sa nu se "imbete cu apa rece". sau ma rog, vad ca deja au prins aripi..
Ca sa fie in primele 2 trebuie sa bata Bosna la ei acasa la diferenta mai mare (diferenta fata de italieni e insurmontabila!) dar si sa spere ca Bosna va pierde si acasa cu Regianna, in ultima etapa.
Bosna
cu 1 zi în urmă (15.01.2026)Nu mai e nevoie să piardă Bosna cu italienii dacă îi batem la ei acasă la o diferență suficientă.
@B4
cu 1 zi în urmă (15.01.2026)serios? pai ca sa treci de Bosna trebuie sa castigi la diferenta mai mare + (obligatoriu) sa ai acelasi rezultat cu italienii. Sau vrei sa spui ca o sa castigati tot de acum in colo.... realist, ce sa zic.
Calcule
cu 1 zi în urmă (15.01.2026)Realistic vorbind, da, ca să ne calificăm e nevoie să câștigăm la Bosna, iar apoi să-i batem pe italieni acasă. După care să câștigăm la Cedevita. Nu cred că e cazul să ne bazăm că pierde și Bosna cu italienii. Jucăm acasă cu Reggiana, nu ar fi ieșit din comun să câștigăm.
:))
cu 1 zi în urmă (15.01.2026)asta nu e realist, e ... teoretic. Dar e bine ca va schimbati optica cu 180 de grade dupa o singura victorie (da, in cupele europene, dar cu o echipa mediocra)
Optică
cu 1 zi în urmă (15.01.2026)Pot vorbi doar în numele meu. Iar în cazul meu nu e nici o schimbare de optică. Cu Bosna am pierdut acasă la limită. În Italia, ne-au umilit în repriza a doua.
Dar în formulă semi-completă, putem câștiga la Bosna. Iar pe teren propriu am bătut echipe mai bune ca și Regianna. Oricum, mai teamă îmi e de meciul din Bosnia decât de cel de acasă cu Regianna.
Cât privește antrenorul pe care îl avem, eu cred că Achim are și foarte multe puncte tari. Unul dintre reproșurile pe care i le aduc e legat de jucătorii români, pe care nu a știut să îi formeze și să le dea încredere. Un alt punct slab e lipsa de adaptabilitate la situațiile care apar. Dar, per total, este un antrenor foarte bun. Și care are nevoie de timp pentru ca echipele pe care le construiește să joace. Iar noi acum suntem pe o pantă ascendentă.
b4
cu 15 ore în urmă (16.01.2026)A aparut un nou poopinkuurist ?Dar acum e de Oradea.
@B4
cu 14 ore în urmă (16.01.2026)wow ... Achim are nevoie de timp... cam cati ani, mai mult de 16? sau la voi se reseteaza timpul la fiecare sezon....
Daca nici pana acum nu constientizati ca (la momentul actual) Achim e cea mai mare frana la voi... fara viziune, fara scheme, fara personalitate.
Da, el e cel care v-a castigat niste titluri, a facut ceva (f bun) pt Oradea, dar e depasit. Nu vad nici o evolutie la el in ultimii ani. Doar lamentari. Cu arbitrii, accidentari, zahar ... Pastrati-l si e cel mai mare avantaj al adversarilor. Ramane un antrenor bun (peste multi din tara - cand ma gandesc la Nini...) dar conteaza si ce vrei tu, ca si organizatie. Sau declaratia de nivel urmator nu se aplica
Iar la baschet, revenind la realitate, meciul cu Bosna e cel mai important (ca sa limpezeasca apele). Trebuie sa bateti la +6, dar tare mi-e ca ramul si raul bosniac vor fi [din nou] impotriva lui Achim. A, si arbitrii normal.
Achim
cu 11 ore în urmă (16.01.2026)Mi-aș dori să plece Achim la vară. O bună parte dintre cele spuse de tine sunt reale. Mult din ce se spune e și hate.
Legat de timp, eu m-am referit la faptul că atunci când construiește o echipă nou, în care schimbă majoritatea jucătorilor, are nevoie de timp ca echipa aia să joace. La noi nu prea s-a întâmplat să vină în iarnă un jucător nou și să aibă impact imediat. Că asta e bine sau că e rău, greu de spus.
Repet, îmi doresc ca Achim să plece la vară. Dar îmi e și teamă de acel moment. Să nu ajungem să intrăm într-o căutare continuă de antrenori și schimbarea lor de la un sezon la altul.
Voi sunteți, oarecum, în aceeași situație. Silvășan nu a fost schimbat pentru că e o variantă comodă. La care se adăugă plusurile pe care le are. Iar faptul că îți aduci un antrenor nou nu îți garantează trecerea la un nivel superior. Chiar și un antrenor care a confirmat la alte echipe.
Valoare
cu 1 zi în urmă (15.01.2026) RaspundeFoarte bune informațiile,sunt sigur că cei care nu știau au aflat acuma că e o diferență mare de valoare între cele două "Cedevite",lucru pe care am vrut să-l subliniez eu
am vazut
cu 14 ore în urmă (16.01.2026)acum cateva zile si o stire legata de meciul voluntarilor cu unii de pe la vreo universitate. am intrebat la sectiunea de comentarii daca respectivii sunt amatori sau profesionsti dar nu mi a raspuns nimeni. deocamdata.
in fine, nu incape nici o discutie legata de diferenta de valoare intre competitiile europene in care participa echipele de baschet din Ro.
discutia despre cedevita junior a fost chiar utila. eu am crezut ca sunt efectiv juniorii cedevidei. ceea ce nu e greu de crezut avand in vedere numele echipei.
legat de ucluj si ubt, I simply don't care. Baschetul a fost este și va fi întotdeauna tradiție la cluj iar faptul că s-a reușit printr-un protocol de colaborare ca fostul mobitelco actualul BT sa poarte numele U, clubul fanion al orașului, este foarte bine. nu poti face performanța decât în mediul privat. deci decizia lui Cristescu sau a cui o fi fost a fost una corectă și câștigătoare.
vedem baschet de cea mai înaltă calitate la cluj și asta e tot ce contează.
bafta si oradiei și să ne bucurăm de baschet în loc să ne atacăm și jignim.
-
Ian Madar:
-
Florian56:
-
b4:
-
WIzzu:
-
b4:
-
WIzzu:
-
b4:
-
razv-an:
RaspundeENBL
cu 13 ore în urmă (16.01.2026)e o "competiție" inventată pentru ăia care n-au prins loc într-una din cele 4 competiții organizate de Euroligă și FIBA (5 dacă punem și ABA). Ca și valoare probabil că e mult mai jos decât liga secundă din Spania dar faptul că poți spune că joci "într-o cupă europeană" merită în anumite cercuri. Pot face pariu că la anul o să vedem și micuța vâlcea înscrisă în ENBL ca să poată să-și umfle din nou bugetul amăgindu-i pe cei 150 plătitori de bilete că joacă în Europa și alde rădulescu și mihăilă să se umfle din nou în pene cu "performanțele" amatorilor din vâlcea.
Micuța
cu 13 ore în urmă (16.01.2026)Micuța educație nu știe nimic altceva. Nici nu înțelege. Nici nu vrea. Se și crede cineva.
Jos pălăria
cu 11 ore în urmă (16.01.2026)@studentU, îți apreciez opinia. E nuanța pe care ar trebui să o îmbrățișeze suporterii. E foarte bine că ați adoptat această echipă. Doar că trebuie să fim conștienți că un protocol prin care clubul de fotbal dă dreptul la folosirea mărcii U nu înseamnă că echipa este Universitatea.
Înțeleg rivalitățile, chiar și anumite înțepături. Asta chiar are farmec și trebuie să existe în sport. Dar când începem cu atacuri la persoană, cu injurii, cu aere de superioritate, parcă se duce tot farmecul.
Traversați cea mai bună perioadă, bucurați-vă de ea. Că noi nu reușim să trecem la nivelul următor e îngrijorarea și supărarea noastră. În orice caz, la nivelul actual la care sunteți voi nici o echipă din România nu poate spera. Sunteți peste nivelul financiar normal pe care îl poate asigura România la ora actuală și asta vine din faptul că o bancă a cumpărat un club. Ceea ce nu cred că se va mai întâmpla prea curând...
Universitatea
cu 8 ore în urmă (16.01.2026)@B4: revin si eu cu niste lamuriri, pentru ca vad ca raspandesti cateva teme despre U, deja vanturate dar si demontate pe aici, probabil ti-au scapat atunci explicatiile. Asadar, la inceputul anilor 2000 - 2003 mai exact, daca nu ma inseala memoria - intrucat CS Universitatea nu mai putea sustine altfel decat la nivelul subzistentei sectia de baschet masculin, Mircea Cristescu vine cu propunerea preluarii ei sub un management privat. CS U, prin presedintele Vasu, isi da acceptul, astfel ca echipa - pana atunci o sectie a CS U - devine club de sine statator, fara sa mai beneficieze de finantare din partea CS U, urmand sa-si asigure bugetul prin eforturi proprii. CS U nu mai are in acel moment sectie de baschet masculin, deci nu au functionat in paralel 2 echipe cu acelasi nume. Mai mult, dupa 6 ani, marcand simbolic aniversarea de 100 de ani a Universitatii, cele doua parti semneaza un protocol de colaborare prin care echipa - desi in continuare finantata 100% din fonduri private - se intoarce sub tutela CS Universitatea, Detalii, aici; https://www.u-bt.ro/seniori/stiri/u-cu-ghilimele sau pe vechiul site al CS Universitatea, in revistele Numai U, incepand cu nr. 15/2009, unde activitatea echipei era prezentata numar de numar https://old.u-cluj.ro/numai-u/
Parteneriatul este prelungit in 2013 - https://baschet.ro/liga-i-masculin/stiri/u-bt-mobitelco-si-cs-universitatea-continua-colaborarea - apoi, in 2014, CS Universitatea il denunta unilateral prin vocea presedintelui Vasu, dand astfel posibilitatea si celei de-a doua echipe - care pana atunci era gandita sa pregateasca in a doua divizie jucatori pentru prima echipa - sa promoveze, ceea ce si intampla in acel sezon. Cei care au descoperit abia atunci baschetul masculin in Cluj, au avut intr-adevar de ales, intre a adopta, cum spui tu, echipa privata sau cea a CS U. Cei care insa urmareau baschet de mai mult timp, nu au facut altceva decat sa ramana alaturi de singura echipa care a avut continuitate, actuala U BT. Problema, confuzia, numeste-o cum vrei, a fost generata strict de ambitia presedintelui CS U, dl. Vasu, de a nu respecta/prelungi protocolul si de a reinfiinta dupa mai bine de 10 ani sectia de baschet masculin.
Cat despre cumparat, Banca Transilvania nu a cumparat nimic, nu este proprietar, este un sponsor (asa cum pe vremuri au mai fost Mobitelco sau Fimaro) al echipei detinute de o asociatie sportiva de utilitate publica. Banca are reprezentanti in Consiliul Director al ACS U-BT, prezidat de ani buni de prof. Marius Bojita. Echipa nu e detinuta de vreo societate comerciala, ale carei actiuni sa poata fi cumparate de BT - sau de altcineva - cea mai la indemana dovada fiind finantarea echipei inclusiv de catre Primaria Cluj Napoca. Sper ca te-ai lamurit acum.
Altfel, e ciudat pesimismul tau vizavi de imposibilitatea de a atrage sponsori la nivelul reusit de aceasta echipa tocmai in anul in care tot o banca sponsorizeaza si echipa ta favorita. Oricum, dincolo de ce buget se aduna la o echipa sau alta, important e cum se cheltuieste respectivul buget. Mai degraba asta ar fi de copiat, intorcandu-ne la U, care in cupele europene a performat in ultimii ani de o maniera entuziasmanta desi in fiecare sezon a avut competitori cu bugete mai mari, fara sa sa invoce acest lucru ca o scuza, nici a priori, nici atunci cand a fost intrecuta de un adversar sau altul. Numai bine, bafta tuturor!
Informații
cu 8 ore în urmă (16.01.2026)E foarte bine că se face o discuție pe tema asta. Și, recunosc, nu sunt deținătorul adevărului absolut. Dar pe baza informațiilor pe care le am și care sunt disponibile public eu consider că BT Cluj nu este Universitatea.
Foarte multe dintre informațiile prezentate de tine sunt corect. Dar sunt câteva inadvertențe.
Mircea Cristescu, după ce s-a lăsat de baschet, a fost managerul secției de baschet a Universității. Dar puțin timp după se retrage și înființează Mobitelco, un club privat. Asta în 2004.
Uite aici o declarație al lui Mircea Cristescu despre acel moment:
"Despărțirea de club a fost o soluție personala a mea și a domnului Valentin Nica, în încercarea de a obtine performanța și de a da valoare baschetului masculin clujean. - a declarat Cristescu în 2009 despre decizia de a părăsi Universitatea Cluj și de a înființa propriul club."
Pentru a folosi sigla, clubul privat a fost nevoit să plătească o sumă lunară către Universitatea. Nu a fost nicidecum o preluare a managementului privat a secției de baschet. O echipă nouă a plătit pentru folosirea mărcii.
După aceea a urmat reînființarea secției de baschet a Universității, iar Cristescu a găsit o altă soluție și a cumpărat dreptul de folosire al numelui Universitatea de la echipa de fotbal.
Revenind mai aproape de zilele noastre. Cristescu renunță la funcție și cedează asociația către BT.
Din nou, citez:
"Locul celor trei a fost luat de către Banca Transilvania, alături de mai multe entități juridice deținute de către aceasta precum BT Investments, Fundația Transilvania sau ACS Winners Tenis Club. Practic, noul deținător al celui mai titrat club de baschet din ultimii 14 ani, cu 16 titluri cucerite, este Banca Transilvania."
BT nu este un simplu sponsor la echipă. Nici nu ar fi normal ca o entitate să sponsorizeze o echipă cu 70-80 la sută din bugetul acesteia. E suma mult prea mare. Faci asta doar atunci când ești proprietar.
Repet, nu spun că sută la sută e real ce am scris și eu. Dar eu aceste informații le-am găsit.
Una dintre surse: https://baschet.ro/liga-i-masculin/stiri/cristescu-cash-out-s-a-vandut-u-bt-cluj-napoca-1
Informatii
cu 4 ore în urmă (16.01.2026)hai ca incet-incet o rezolvam :))
nu e nici o inadvertenta - de fapt sunt cateva in articolul d-lui Flaviu Ilie mentionat de tine, cred ca asta te-a derutat - asta spuneam si eu, ca dupa plecarea de sub tutela CS U, echipa a devenit un club de sine statator, privat, U Mobitelco, cu Mobitelco in denumire din ratiuni de sponsorizare, asa cum au facut/fac mai toate echipele, in tara sau strainatate (minus NBA). deci suntem de acord ca a fost un club privat. mai trebuie sa ne punem de acord ca acest club privat era de fapt fosta sectie de baschet masculin a CS U, cu tot lotul de jucatori, culori, sigla. in acest sens, te intreb, a mai avut CS U echipa dupa 2004 si pana cand Vasu nu a prelungit protocolul? iti spun eu, nu, si-l citez chiar pe Vasu, din articolul de la linkul tau: "iar acum echipa fiind reînfinţată va continua". deci, subliniez, sectia CS U s-a reinfiintat, U BT (Mobitelco la vremea aceea) a asigurat continuitatea, fiind singura echipa in Cluj cu culorile si sigla U. cine a fost suporter pre- si post-2004 dar inainte de reinfiintare, a avut o singura echipa U de sustinut. simplu. ca s-a platit sau nu pentru utilizarea siglei/culorilor e putin relevant, atata timp cat era prevazut in acel protocol despre care am tot vorbit. daca n-ar fi fost aceeasi entitate - dar sub o alta organizare - ar fi trebuit sa avem in 2004 doua loturi, doua echipe, respectiv echipa CS U in prima liga si U Mobitelco pornind de la zero. corect, nu?
cat despre proprietate, se pare ca ti-a scapat pasajul cu Primaria care sponsorizeaza si ea echipa. daca echipa ar fi proprietatea bancii, ar insemna ca Primaria sa sponsorizeze banca, o entitate privata! din acelasi motiv, la Cluj, Primaria poate sponsoriza U, o asociatie sportiva, dar nu CFR, o firma privata. apoi, tot in articolul citat de tine, precizeaza si Cristescu ca nu se pot da bani pentru renuntarea la calitatea de asociat intr-un ONG. pur si simplu ONG-ul isi schimba lista asociatilor, unii pleaca, altii vin, asociatia e un organism viu. iar banca a avut tot timpul reprezentant acolo, pe dl. Tarcea, chiar cand nu sponsoriza cu sume atat de mari ca in prezent. deci inca o data, banca NU este proprietarul echipei, proprietar este ASOCIAȚIA CLUB SPORTIV U - BT (CUI: 18906504), banca este un sponsor din cei peste 10 ai echipei. este cel mai mare intr-adevar, daca asta pentru tine inseamna ca nu e ok sa-l numim "simplu", cedez si ma declar de acord cu tine, nu e simplu, dar tot sponsor ramane, nu proprietar :))
daca maine, banca decide sa-si retraga sprijinul de anul viitor, asociatia ramane (cu aceeasi denumire sau cu alta, cu aceiasi asociati sau cu altii, de pilda reprezentantii noilor sponsori, dar 100% cu acelasi CUI), echipa ramane cu alt/alti sponsori, mai potenti sau mai putin potenti, cu buget mai mare sau mai mic.
cred - sper! - ca ne-am pus de acord acum. inca o data, numai bine, chiar sper sa vina tot mai multi sponsori, cu sume tot mai importante, spre toate echipele, spre tot sportul romanesc, nu poate fi decat in beneficiul nostru ca suporteri/spectatori!
A fi sau nu
cu 1 oră în urmă (16.01.2026)Încerc să îți răspund pe rând.
Înființarea unei echipe private care să continue tradiția U și să fie aceeași cu U e o chestiune sentimentală, asemănătoare cu ceea ce se întâmplă acum. Din punct de vedere sportiv și legal o echipă nouă nu poate fi o echipă veche. Iar într-o societate matură, cum România nu era la acea vreme, sigla, culorile, numele nu se pot tranzacționa / împrumuta. Dar pot accepta faptul că Mobitelco (apropo, cum rămâne cu Poli Carbochim?) voi o considerați continuatoare tradiției.
Am o nelămurire. De ce spui că U Mobitelco a asigurat continuitatea după reînființarea secției de baschet de la U? De ce o entitate privată este continuatoarea, iar echipa reînființată, care, apropo, poartă numele și sigla U, nu e.
Trecem la situația actuală. Primăria Cluj-Napoca a alocat fonduri atât Universității, cât și CFR Cluj. E drept, sume incomparabil mai mici, dar a făcut-o.
Legat de propritetate. Nu o lua literalmente. Știu că majoritatea cluburilor de acest gen sunt înființate și conduse de o asociație sportivă. Care are membri asociați. În acest moment, cei mai mulți membri asociați sunt controlați / afiliați, spune-le cum vrei, cu BT. De facto, BT controlează clubul.
E adevărat că asociațiile nu pot fi subiectul unor tranzacții financiare, dar nimeni și nimic nu a oprit BT să mascheze această tranzacție printr-o plată către Cristescu pentru diverse servicii de consultanță, de exemplu.
Ce vreau să spun e că dacă Banca Transilvania nu ar controla clubul nu ar sponsoriza cu asemenea sume. Hai să fim sinceri și să recunoaștem că acesta nu e un simplu contract de sponsorizare. Nici o echipă sportivă din România, chiar și cele cu vizibilitate net superioară, nu primesc o sponsorizare de peste cinci milioane de euro.
Sunt și eu de acord cu tine că dacă BT își retrage sprijinul financiar cel mai probabil asociații se vor schimba. Și dacă cei noi decid să nu mai prelungească înțelegerea cu echipa de fotbal atunci echipa poate trece la orice nume disponibil. Pe când cu echipa de baschet a secției din cadrul Clubului Sportiv Universitatea Cluj nu se poate întâmpla asta. Pentru că e echipa Universității.
Băgatul bățului prin gard
cu 1 oră în urmă (16.01.2026)Văd că îți place să încerci să zgândări... Dar ești în mare eroare. cfr nu primește nici un leuț de la primărie. Nu are legătură cu statutul.juridic ( pt că primăria dă bani atât la asociațiile in care este fondatoare / asociata - cum e Universitatea, dar da și la alte entități). Se depun niste "proiecte" și în funcție de ce proiecte sunt depuse, de sumele cerute, de impactul proiectului (de multe ori după criterii subiective) se acorda anumite sume de bani.
Legat de BT, banca da o grămadă de bani și pe alte proiecte, fie ele sportive sau nu. Și face asta pentru vizibilitate. Cu baschetul e ceva mai special,...și asta pentru că acolo (la BT) sunt niste iubitori de baschet (și nu da 5m, ăla e bugetul total. Mai sunt câteva nume mari alaturi de echipa). Evident că suma cu care vine Banca nu ar fi atât de mare daca nu ar avea încredere că se cheltuiește cu cap - dovedit de ultimii ani- (de aceea au și persoane in conducere), daca nu ar avea rezultate (11 trofee in ultimii 5 ani, sferturi in cupele europene), daca nu ar avea încredere în acest proiect.
Dar e interesant cum discuția duce la UBT -si tot ce tine de noi, mai ales când rămâneți fara argumente la discuțiile inițiale. Cum incercati voi sa vă legați de tot felul de chichițe, subiectele majoritatea dezbătute de f multe ori pe aici, doar-doar nu mai zice nimeni de Achim și performanțele lui
Este necesar să vă autentificaţi pentru a putea introduce comentarii.
Daca nu aveţi cont puteţi să accesaţi crearea unui cont nou.
Este interzisă folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoană, autor, articol, afişarea de anunţuri publicitare, jigniri, trivialităţi, injurii aduse celorlalţi cititori sau autori ai altor comentarii. Ne rezervăm dreptul de a cenzura și şterge integral cometarii și interzicerea dreptului de a posta pe site, prin banarea / blocarea IP-ului dvs. BASCHET.RO nu răspunde pentru conţinutul postat de utilizatori în rubrica de comentarii, această responsabilitate revenind integral autorului comentariului.
După ce au fost postate, comentariile nu mai pot fi șterse sau modificate de către autorii acestora!