Stiri

Cum a ajuns Michael Jordan să semneze cu Nike

Episodul 5 din „The Last Dance” vorbește despre relația specială dintre Michael Jordan și Nike. Interesant este că cel care avea să devină cel mai bun baschetbalist din lume nu și-a dorit să semneze cu compania americană de pantofi sport, considerată atunci un producător specializat în întrecerile atletice, fără pedigree în baschet.

Fostul impresar al lui Michael Jordan, David Falk, a povestit cum a ajuns MJ să semneze cu Nike:

„Prima oară m-am întâlnit cu Michael și părinții săi în 1984, la North Carolina. M-am oferit să le reprezint fiul. Compania noastră, ProServ, avea mai mulți clienți de marcă din tenis, precum Jimmy Connors, Stan Smith, Arthur Ashe. Ashe avea propria sa linie de pantofi sport și modelul său de rachetă. Strategia noastră a fost să luăm un jucător dintr-un sport de echipă și să îi facem marketing ca unui jucător de tenis, de golf sau pugilist. Am mers să discutăm cu Converse, care la acel moment era principalul furnizor de pantofi sport pentru jucătorii din NBA, precum Magic Johnson, Julius Erving, Larry Bird sau Bernard King”.

Michael Jordan a explicat de ce nu au mers negocierile cu Converse:

„Converse avea contracte cu cei mai mari jucători din ligă și mi-au spus că nu mă pot pune deasupra lor. Compania mea favorită era Adidas la acel moment”.

Falk a explicat că Adidas și l-ar fi dorit pe Jordan, dar la acel moment avea probleme financiare. Așa că l-a îndrumat pe Michael să meargă către Nike: „Nu am putut să îl conving să meargă la Nike, așa că a trebuit să îi sun părinții”.

„Mama mi-a spus că trebuie să merg să îi ascult. M-a pus să urc în avion și să îi ascult. Am mers la întâlnirea cu conducerea Nike, chiar dacă nu voiam să fiu acolo. Mi-au făcut însă o ofertă irezistibilă. Tatăl meu mi-a zis că aș fi un fraier dacă nu accept oferta asta, că e cea mai bună pentru mine”, a povestit Jordan.

Lui Jordan i s-a oferit 250.000 de dolari din partea Nike. Momentul pentru ca Jordan și compania americană să se întâlnească a picat la țanc, întrucât fix în acea perioadă Nike a lansat o nouă talpă pentru pantofii de alergat, numită „Air Soles”. Și astfel s-a ajuns la porecla „Air Jordan”.

„Când am semnat înțelegerea cu Nike, ei sperau ca în patru ani să vândă Air Jordans în valoare de 3 milioane de dolari. Doar în primul an am vândut pantofi sport în valoare de 126 de milioane de dolari!”, a spus Falk.

Printre cei care au fost invitați să vorbească despre pantofii de sport Jordan s-au numărat rapper-ul Nas și cântărețul pop Justin Timberlake. De asemenea, în The Last Dance se vorbește și despre reclamele la Nike regizate de Spike Lee.

*foto:  twitter

Nu există nici un comentariu pentru acest articol.

Daca nu aveţi cont puteţi să accesaţi crearea unui cont nou.

Este interzisă folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoană, autor, articol, afişarea de anunţuri publicitare, jigniri, trivialităţi, injurii aduse celorlalţi cititori sau autori ai altor comentarii. Ne rezervăm dreptul de a cenzura și şterge integral cometarii și interzicerea dreptului de a posta pe site, prin banarea / blocarea IP-ului dvs. BASCHET.RO nu răspunde pentru conţinutul postat de utilizatori în rubrica de comentarii, această responsabilitate revenind integral autorului comentariului.

După ce au fost postate, comentariile nu mai pot fi șterse sau modificate de către autorii acestora!