Stiri Cupa Federației Feminin

Cristian Achim: "Locul întâi nu face bine psihicului jucătorilor"

Zsombor Balint

Zsombor Balint
09.03.2013

Cristian Achim, antrenorul echipei CSM Oradea a vorbit despre eșecul echipei sale la Târgu-Mureș, scor 48-81:

„Se pare cu jucătorii mureșeni și-au dorit mult mai mult victoria, cel puțin au luptat mai mult pentru a o obține, după sfertul unu nu s-a mai pus problema câștigătorului. Îngrijorător pentru noi este că am înscris extrem de puține puncte, am jucat execrabil în ofensivă.”

Întrebat, dacă eșecul pune în pericol locul întâi din clasament, Achim a spus:

„Desigur că locul nostru este amenințat. Oricum eu am mai spus de multe ori, că locul unu nu reflectă valoarea noastră reală, pentru că sunt echipe foarte puternice în campionat. Faptul că am reușit să evităm în ultimul minut să pierdem la mai mult de 35 de puncte, este doar o palidă consolare. Nu știu dacă am pierdut așa de drastic din cauza problemelor psihice, dar cred că locul întâi nu face bine psihicului jucătorilor. Sigur, dacă am ajuns acolo, nu puteam să ne dăm la o parte, și în mod sigur nu am dorit să pierdem la Tg.-Mureș.”

Despre play-off, Achim a spus:

„Vor fi dueluri extrem de echilibrate, și niciun rezultat nu poate fi prezis înainte. BC Mureș are o echipă foarte puternică, cu șanse bune.”

30 comentarii la aceasta stire:
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe soreli :

    Achim ???
    sa DEA baniii inapoi , APOI SA PLECE LA vALEA NATALA ,

    cu 12 ani în urmă (09.03.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe soreli :

    suparare !!!
    Da sunt foarte suparat , Achim stia cu cine joaca , ce a facut el ( in afara de a lua banii oradenilor )ca contraatace "atacurile" muresenilor ???

    cu 12 ani în urmă (09.03.2013) Raspunde
  • BC Mureș Târgu Mureș Geza :

    Achim
    Putin respect arătat lui Achim nu ar strica. V-o spun din Tg.Mures, unde noi ne susținem antrenorul.Respect Oradea !

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde
  • jozsef marton :

    ptr. geza
    prietene , geza ! crezi ca pe omul acesta suparat il intereseaza citusi de putin ca tu iti sustii sau nu antrenorul favorit ?? si de unde pina unde respect pentru achim ? si eu cred ca este un antrenor de duzina , norocul lui este ''DIGI'' pe maieu , fara asta nu stiu daca intrau ei in play-off ! mereu folosesti niste lozinci de doi bani , ai fost secretar pcr sau utc banuiesc . sanatate multa !

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde
  • CSM CSU Oradea corleone :

    echilibru
    Putin echilibru nu strica, totusi. Bineinteles, sunt si eu suparat putin, dar nu extrem de suparat. La fel cum nu am fost extaziat nici cand am castigat 14 meciuri la rand, doar m-am bucurat. Stiam ca va veni nota de plata, ce-i drept nu ma asteptam la o cadere asa de brusca si de drastica a jocului echipei. In legatura cu Achim, este posibil ca el sa fie putin depasit de situatie in momentul de fata. Poate ca aerul e mai rarefiat acolo sus pe locul 1 si pentru el si pentru unii dintre jucatori. Dar sa nu uitam totusi ca el a luat acesta echipa acum cativa ani de undeva si pas cu pas l-a dus pe locul 1, asta in conditiile in care (si aici ii dau dreptate) lotul nostru nu este nici pe departe cel mai bun in Divizia A. Eu voi astepta pana la finalul campionatului ca sa-mi trag concluziile, cred ca asa e normal. Iar daca Achim va dori (sau va fi nevoit) sa plece, in niciun caz nu ar trebui s-o faca printre injuraturi.

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde
  • CSM CSU Oradea andreicovici :

    Achim...achim....
    toata stima pt ce a facut Achim pana acum la Oradea, dar.....cred ca incepe sa-si arate limitele !!! Si tactic, si mai ales din punct de vedere psihic. Si asta o transmite si jucatorilor...Daca Oradea are ambitii mari vor trebui schimbate MULTE in cadrul lotului si a bancii tehnice , daca se multumesc cu un loc ...caldut in campionat, astia pe care ii avem sunt f buni...

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde
  • CSM CSU Oradea andreicovici :

    ....
    ...si, nu vreau sa cobesc, dar mi-e teama de ceea ce urmeaza : Clujul, Craiova... Csm Bucuresti si chiar Tg Jiu... La cum se prezinta echipa...m-as mira sa mai castigam fie si un singur meci. Desi sper din tot sufletul sa ma insel ....

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe magyari :

    suporteri
    Chiar nu va inteleg. Acum cativa ani, nu foarte demult, aveati echipa cam de valoarea celei din Bucuresti, nu CSM, ci Dinamo. S-au facut atunci niste schimbari si incet incet, dar sigur, Oradea a ajuns una dintre fortele campionatului. Pentru sezonul acesta obiectivul a fost calificarea in play-off, daca nu ma insel. De la inceputul campionatului Oradea este pe primul loc si tot nu le convine unora......

    Da, si Achim si jucatorii sunt doar niste oameni, nu roboti. Mai si gresesc, mai au si zile proaste, dar atitudinea asta.....

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde
  • CSM CSU Oradea andreicovici :

    magyari
    da..ai dreptate...acum cativa ani...si asta ce inseamna? Ca sportiv nu trebuie sa iti doresti tot timpul sa fii mai bun, sa te autodepasesti ?! Si ca suporter e la fel. Nu cere nimeni minuni peste noapte, nu ma intelege gresit dar nici nu inseamna ca trebuie sa ne multumim la nesfarsit cu ..."rolul" de echipa mica.

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde
  • lomu :

    incredibil
    oradea liderul campionatului sa dea in sfertu 2 doar 2 puncte in 9 minute...dezastru.daca jucam eu si cu bunica de 84 ani dadeam 6 puncte pe putin.ACHIM foloseste-l mai mult timp pe Tibarna si sa-i dea pase sarbii ca moldoveanu asta iti castiga singur meciurile

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde
  • lomu :

    ...
    oradea nu are nici o sansa sa castige campionatu anu asta.am vazut in time out ca jucatorii oradeni nu asculta de indicatiile lui Achim.

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde
  • BC Mureș Târgu Mureș oldboy :

    @all suporteri oradeni
    Este normal sa fiti suparati si este normal sa doriti performante din ce in ce mai mari de la echipa voastra dar.........nu perdeti contactul cu realitatea uitati-va si in jur ca nu doar ec hipa voastra exista pe pamant nu doar ea evolueaza nu doar ea trebuie sa invinga indiferent de adversar.
    Ceea ce a scris magyari este foarte adevarat deoarece si noi am trecut prin asemenea momente asta ca sa nu va aduca aminte ca diferenta de scor cu care ati invins la Oradea a fost un accident intrucat acolo am ajucat fara: Cescovic, Csiric, Navikas si Barro iar voi erati pe val. Iar noi nu am avut asemenea reactii de parca am fost batuti de o echipa din judetean. Achim are dreptate cand spune ca aerul de pe locul intai cand stai mult acolo este nefast deoarce incepeti sa pierdeti contactul cu realitatea, nu va uitati ce se intampla la celelalte echipe si v-o luati in cap (no offence). Acestea fiind spuse in loc sa faceti afirmatii (directe sau indirecte) prin care sa desconsiderati meritele adversarului care v-a invins pe bune PUR SI SIMPLU FIIND MAI BUN ASEARA. Data viitoare nu se stie care va fi deznodamantu dar indiferent de el va asigur ca va vom respecta ca pe niste adversari valorosi. PS Nu fiti pesimisti in baschet orice este posibil iar Achim este un antrenor capabil sa invete din greseli ceea ce este cel mai important. Succes in continuare

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde
  • CSM CSU Oradea suporter oradean :

    magyari
    Sunt suporter al CSM-ului,ii sustin,DAR asta nu inseamna sa ne imbatam cu apa rece,sa spunem ca suntem pe primul loc,ca sunt oameni,ca acum o suta de ani nici nu aveam echipa bla,bla,toate sunt adevarate DAR au fost,acum e cu totul altceva,avem sponsori mari,salarii bune,platite la timp,suporteri care colinida tara pentru ei,scuzele nu isi au rostul.Sunt jucatori profesionisti,si trebuie sa descopere singuri ce nu este in regula la echipa,si sa corecteze urgent.Putem vorbi ore in sir si cauta vinovati si scuze pentru ceea ce se intampla la echipa in acest moment, ca jucatorii ca Achim ca adversarii etc,dar nu de asta este nevoie.Cred ca este necesar ca fiecare dintre ei sa aiba curajul si puterea sa se analizeze,sa vada unde greseste,ce nu merge si sa corecteze,fiecare are partea sa de vina,nimeni nu detine adevarul absolut.DACA vor fi la imprastiati,in joc ,decizii si actiuni,esecurile vor continua,si nimeni nu-si doreste acest lucru cu siguranta.Deci fratilor,fara scuze,fara critici inutile si discutii fara rost,fara acuzatii si aruncarea pietrei in curtea vecinului,nu Achim e vinovat principal,nici jucatorii in mod special,TOTI SUNT VINOVATI IN GRUP.Reveniti-va ,sunteti jucatori buni,ati dovedit ca puteti juca ca o echipa, sunteti in primele 8 echipe,completati-va unul pe altul pentru a scoate in evidenta calitatile individuale ,bucurati-va unul pentru celalalt si mergeti mai departe,fara frica,fara sa va tremure mana la aruncare,fara presiunea primului loc.Eu va apreciez indiferent pe ce loc terminati,DAR si voi asumativ--va resposabilitatea in meci si luptati pentru locul care il meritati si doriti sa-l ocupati la finalul campionatului,NUMAI VOI HOTARATI ACEST LOC.

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde
  • CSM CSU Oradea suporter oradean :

    LOMU
    CAT despre faptul ca jucatorii nu asculta indicatiile antrenorului,desi eu unu sper sa nu fie adevarat,cred ca Achim vede si poate luate suficiente masuri.Cert este ca trebuie schimbat ceva in echipa,dar nu antrenorul,cu acest om sunt in fruntea clasamentului,Jucatorii trebuie sa lupte pentru a ramane acolo.

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde
  • CSM CSU Oradea andreicovici :

    @ oldboy
    cu tot respectul, nimeni nu a dorit sa ...stearga din meritele echipei voastre! Ati fost mult, mult mai buni aseara si aveti sincerele noastre felicitari pt asta !!! Spuneai de meciul tur de la Oradea, acolo a fost UN accident pt voi, ati avut o gramada de absenti, dar repet, a fost UN accident. La noi, din pacate e o stare care dureaza de prea multe etape deja...De vreo 3 luni de zile Oradea joaca un baschet slab, asta e adevarul. Fac parte din galerie, ii incurajam pe baieti in continuare, ii urmam aproape in toate deplasarile si suntem langa ei si la bine si la rau, dar asta nu inseamna ca trebuie sa ne facem ca ploua, ca nu vedem realitatea...Asa cum ii aplaudam la victorii, asa cred ca avem "dreptul" sa ii si criticam atunci cand merita. Mai ales ca, repet, nu e vorba de un accident izolat, ci de o stare care dureaza de mult, prea mult timp...
    Oricum, felicitari inca o data pt victorie si multa bafta in playoff. O zi buna. :)

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde
  • BC Mureș Târgu Mureș oldboy :

    @andreicovici
    Nu vreau sa comentez despre situatia din echipa voastra deoarece nu este treaba mea, voi stiti mai bine ce si cum. Suporter oradean in opinia mea are dreptate forta de a iesi dintr-o pasa proasta sta in fiecare din jucatori si staff tehnic. Oradea a artat ca este o echipa puternica care este in stare sa treaca peste momentele grele. Eu m-am atacat un pic deoarece din posturile unoara din voi reiesea ideea ca Oradea n-a jucat nimic si de aceea a pierdut nu ca Muresul a fost mai bun respectiv postul lui lomu "daca jucam eu si cu bunica de 84 ani dadeam 6 puncte pe putin" este chiar jignitor macar ca putea juca pana la pensie el si bunica lui ca sa dea un punct la BC MURES :) Eu zic ca s-ar putea sa ne multumiti mai incolo ca v-am facut dusul asta rece acum si mai este timp de revenire.

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde
  • CSM CSU Oradea andreicovici :

    @oldboy
    Sper sa ai dreptate si sa fie asta "dusul rece" care sa ii trezeasca! :)

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde
  • CSM CSU Oradea andreicovici :

    Declaratii de antrenor...
    "Se pare ca jucatorii mureseni si-au dorit mult mai mult victoria.....dupa sfertul unul nu s-a mai pus problema castigatorului" ......."locul unul nu reflecta valoarea noastra reala.........locul intai nu face bine psihicului jucatorilor" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Aceste declaratii spun totul despre felul de a gandi al lui Achim ! Daca tu, ca antrenor ii spui elevului tau, care e pe locul 1, ca nu asta e valoarea lui reala !!!!, ca sunt alte echipe mai puternice,ce poti sa ii insufli ?! In nici un caz nu incredere in el ,in fortele proprii, ci din contra !!! Daca nici tu ca antrenor, nu ii arati ca ai incredere in el, atunci ce ne mai miram...?

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe carcoteala :

    Nu ne miram,
    nu putem fi decat consternati de consideratia si increderea pe care le-o acorda jucatorilor sai,ma mir ca acestia il mai asculta ce spune,cred ca el are o problema de apreciere asupra sa,si asupra celorlalti.Un antrenor fara respect,fara dorinta,fara obiective si ambitie si fara diversificare in declaratii,ala nu e antrenor e chibit,isi apara postul lui cu asemenea declaratii repetate si repetitive.Promit sa nu mai spun nimic de rau despre baietii de la csm.ACHIM este cauza si efectul rezultatelor

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde
  • CSM CSU Oradea csmbasket :

    Interesant
    E foarte interesant cand citesti ca primul loc nu face bine psihicului, intr-un fel e adevarat ca e presiuna mare , toata lumea vrea sa te bate etc. DAR daca ai o echipa din care fac parte jucatori care pot juca bine doar din postura de outsideri asta inseamna ca nu poti construi cu acei jucatori. Totusi eu nu cred ca nimeni, da absolut nimeni nu are caracter invingator din aceasta echipa . Ma gandesc la Maric, Pesic , si in primul rand Franklin. Acesti jucatori sunt invingatori si nu cred ca le deranjeaza postura de favorit . Atunci tot mi se pare ca pregatirea psihica este un esuata...mai direct, problema de antrenor. Cu asta ,Achim are meritele lui pentru ca a construit o echipa buna , poate ca este depasit putin de nivelul la care se doreste sa ajunga echipa

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde
  • CSM CSU Oradea csmbasket :

    Tot interesant
    La Oradea se vorbeste din ce in ce mai mult despre faptul ca sponsorul principal ,domnul Vajai este in tratative cu Andjelko Mandic...

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde
  • SCM "U" Craiova Vladut10 :

    si mai interesant!
    Am inteles ca Pesic a semnat deja cu Craiova!
    Ar urma Tibarna!

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca hell :

    Oradea
    Principala problema este mediocritatea campionatul si statul prea mult la inaltime! Eu cred ca Oradea a tras prea tare sa fie tot timpul acolo sus si acuma intervine uzura si oboseala si asta pe langa faptul ca Achim a cam fost citit de ceilalti antrenori si au cam descoperit ce si unde sa blocheze! Din pacate sunt prea multi antrenori la noi in campionat care nu se stiu adapta la situatii si nu stiu sa modifice strategiile pe parcurs (nici ce face Bavcevic la Cluj nu ii foarte logic, schimba prea mult strategia si vioara intai, Achim mi se pare unu dintre ei dar Terrel de la Giurgiu este exemplu cel mai concludent(echipa poate mai mult din pacate nu poate fi coordonata)!

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde
  • CSM CSU Oradea suporter oradean :

    csmbasket
    Cate campionate au castigat de cate ori au fost in primele locuri? nu stiu,dar stiu sigur cate meciuri sau pierdut din cauza lui Pesa si Maric pe final,deci lasa-ma cu osanalele.Cat despre semnarea lui P

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde
  • CSM CSU Oradea suporter oradean :

    CSMBASKET
    ... Pesic la Craiova,da-mi voie sa am indoieli,dar daca supozitia este reala atunci inteleg de ce joaca atat de bine in ultima vreme,el deja joaca pentru viitoarea echipa.

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde
  • CSM CSU Oradea suporter oradean :

    csmbasket,
    daca a construit ,sa finalizeze,inceperea constructie e mai simpla, decat a lucra la finisaj,asa ca acum ea venit momentul sa demonstreze si el ce poate face cu echipa de outsideri"

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde
  • CSM CSU Oradea andreicovici :

    @hell
    cred ai subliniat foarte bine problema Oradiei si a lui Achim in principal: ceilalti antrenori au inceput sa-l citeasca, sa devina previzibil pt ei iar el nu stie...nu poate sa reactioneze. Nu reuseste sa schimbe din mers, sa improvizeze sau sau surprinda adversaul daca e cazul. De aici probabil si ...resemnarea lui.

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde
  • CSM CSU Oradea csmbasket :

    suporter oradean
    Eu nu tiu nimic depre un aventual tranfer al lui Peic,eu am zi doar ca Mandic ar putea ajunge la noi .Cat depre jucatori , Peic stie sa joace foarte bine, Maric la fel , deci asa cum am zis cred ca antrenorul este depasit putin.

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde
  • CSM CSU Oradea csmbasket :

    greseli
    scuze pentru greseli , am "mancat " cateva litere :)

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde
  • CS Politehnica Iași un moldovean :

    achim
    Achim culege acum ce a semanat. A tolerat tampeniile celor 2 sarbi si acum are o echipa dezbinata, debusolata. NU ESTE ANTRENOR . Degeaba stii ceva teorie daca nu reusesti sa gandesti strategia optima, sa citesti adversarul, sa-ti motivezi jucatorii. Nu vreau sa caut "luarile de pozitie critice" la adresa lui de acum 3-4 luni cand era pe val si suporterii oradeni credeau ca am ceva cu el.Lucreaza de 3 ani la Oradea : a construit, si-a ales jucatorii, i-a pregatit cum a vrut, nu a avut presiune, salarii la timp, sponsor discret si ce a iesit : de 2 bani sperante pt. play-off

    cu 12 ani în urmă (10.03.2013) Raspunde

Daca nu aveţi cont puteţi să accesaţi crearea unui cont nou.

Este interzisă folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoană, autor, articol, afişarea de anunţuri publicitare, jigniri, trivialităţi, injurii aduse celorlalţi cititori sau autori ai altor comentarii. Ne rezervăm dreptul de a cenzura și şterge integral cometarii și interzicerea dreptului de a posta pe site, prin banarea / blocarea IP-ului dvs. BASCHET.RO nu răspunde pentru conţinutul postat de utilizatori în rubrica de comentarii, această responsabilitate revenind integral autorului comentariului.

După ce au fost postate, comentariile nu mai pot fi șterse sau modificate de către autorii acestora!