Stiri

Mircea Cristescu: "De mai multe ori cianura se află în interiorul nostru decât în alte locuri"

totalbaschet.ro, Foto: Andor Marton

totalbaschet.ro, Foto: Andor Marton
09.11.2011

Marţi seară fanii clujeni au protestat la adresa noului partener al echipei, RMGC

La începutul acestei săptămâni campioana en-titre a României la baschet masculin, "U" Mobitelco BT Cluj-Napoca anunţa un nou partener, pe Roșia Montană Gold Corporation. Parteneriatul a fost semnat bilateral de către Dragoș Tănase, director general al RMGC și de către Mircea Cristescu, vicepreședintele CS Universitatea Mobitelco.

Această decizie a creat un val de reproşuri şi critici în rândul fanilor clujeni. Pe site-ul suporterilor clujeni, ucluj.ro, a fost postat un chestionar în care fanii sunt întrebaţi dacă "după asocierea cu RMGC credeţi că echipa de baschet ar trebui să scoată litera "U" din denumire?". Până la ora actuală au votat 703 persoane, 49% au apelat la opţiunea "da", 43% au votat cu "nu" în timp ce pentru 6 procente subiectul "nu îi interesează". De asemenea subiectul a stârnit multe comentarii pe site-urile de socializare dar şi pe blogurile suporterilor clujeni.

La partida de marţi seară pe care "U" Mobitelco a susţinut-o în FIBA EuroChallange, galeria gazdelor a scandat în mai multe rânduri împotriva noului partener: "afară, afară cu cianurile din ţară". De asemenea suporterii lui "U" au afişat banere cu mesajul "U-RMGC nu este echipa mea".

Pe tema acestui subiect Total Baschet l-a contactat pe Mircea Cristescu pentru a afla mai multe detalii. Preşedintele campioanei en-titre ne-a declarat că unii critică noul partener însă nimeni nu se gândeşte la cele 16 echipe pe care le are clubul clujean.

Cred că greşim aici când folosim termenul "fanii", au fost probabil un grup de vreo 10 persoane şi ceea ce vă pot spune e că dacă stai să te gândeşti la ce mesaje îşi doresc unii să transmită e fix problema lor. Eu ştiu ce proiecte avem, ce gânduri avem şi ce trebuie să ducem la capăt. Niciunul dintre aceşti oameni nu vin să ne întrebe ce fac cele 16 echipe de copii şi juniori pe care le avem, cum sunt sau unde se duc, unde se pregătesc, la ce competiţii participă, ce se întâmplă cu ei, însă respectivii ştiu să vină să ne creeze o imagine nu atât de frumoasă pe cât o avea sala noastră, o imagine pentru care toată lumea avea respect.

De asemenea oficialul echipei alb-negre este de părere că de multe ori "cianura se află în interiorul nostru", concluzionând că este mândru de fiecare partener pe care echipa îi are în acest moment.

Nu vreau să vorbesc prea mult despre acest lucru însă să ştiţi că de mai multe ori cianura se află în interiorul nostru decât în alte locuri. Nu pot să îmi permit să discut despre lucruri ecologice pentru că nu mă pricep. Mă bucur şi sunt mândru de fiecare partener în parte pe care îl are echipa noastră, "U" Mobitelco BT Cluj-Napoca.

Cert este că nemulţumirile în rândul fanilor nu se vor opri aici, iar acest lucru ar putea dăuna atmosferei din jurul echipei.

18 comentarii la aceasta stire:
  • CSM CSU Oradea mira :

    evident
    de buna seama ca cianura e in domnul acesta, ca altcum n-ar zice asta... numai ca nu sintem cu toti la fel; unele lucruri au pret, iar altele sint nepretuite!

    cu 12 ani în urmă (09.11.2011) Raspunde
  • suporteru lu peste :

    bravo
    Nu simpatizez nici U Cluj si nici nu ii simpatizez pe suporterii echipei. Dar, BRAVO suporterilor ca au aratat multa coloana vertebrala! Nu stiu cum domnul Cristescu a putut sa amestece echipa intr-un asemenea scandal (indiferent de considerentele ecologice sau nu, funciare sau financiare ale povestii). Pana la urma este vorba de asocierea imaginii echipei cu o corporatie extrem de controversata intr-o poveste cu foarte mult cantec.

    cu 12 ani în urmă (09.11.2011) Raspunde
  • BC Mureș Târgu Mureș TrafficJam :

    ...
    deci daca am inteles bine dl. Cristescu s-ar asocia cu oricie companie pentru a primii bani. adica nu-i pasa ce activitate are firma, numai de banii primiti. pana acum nu am drezut ca dl. Cristescu e un gentleman, dar de acum nu mai pot crede acelasi lucru.

    cu 12 ani în urmă (09.11.2011) Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca hell :

    Absurd!!!!
    Din pacate cei care au protestat au fost cativa, din pacate ei au reprezentantii lor si doar ai lor, desi pe langa ei mai suntem macar 1000-2000 care mergem regulat la sala noua nu ne-au cerut parerea legat de activitatile lor didactice..... Faptul ca sunt suporterii echipei de folbal (scris si citit asa cum se vede) nu le da drept de viata si de moarte asupra numeleui "U" folbalul nu este unicul sport "U" este doar unul dintre ele ( parerea mea un sport corupt si de doi lei) . oricum eu personal sunt curios cati dintre ei se inghesuiesc sa plateasca biletul scump, daca tot sunt asa de grozavi de ce nu au salvat echipa de Rugbi "U" ( un sport pe care tot ei se lauda ca il iubesc ), daca tot sunt asa de grozavi acesti suporteri de ce nu aduc ei un sponsor sau ei ar strange bani sa plateasca deplasarea echipei daca aceasta ar ramane fara bani????? Ar cauta pe dracu, vin la pasti si la craciun la sala si atunci considera ca sunt stapanii numelui "U" si ca au drept de viata si de moarte asupra oricaruia care intra in sala Horia Demian!!!! "U" nu apartine doar fotbalului, "U" nu este doar sepcile rosii "U" este un brand al Clujului !!!! Este scarbos sa vad asocierea cu RMCG dar..... aceeasi folbalisti l-au acuzat ani de zile pe M.C. ca nu face performanta acuma ca vrea sa faca performanta rag ca de ce vrea cu orice pret... sau din ciclu si cu .... in posterior si cu sufletu in rai. Sa nu uitam ca multi dintre ei au scandat si pentru dinamo la folbal ( de la anu devin garantat echipa a doua pentru ca se pare ca Borcea si-a platit datoriile catre Walter) asa ca...... sa mearga ei la folbalul lor ( sa strige pentru dinamo) si sa ne lase pe noi cu baschetul si Cristescu ca poate unora ne place!!!!! Eu merg la sala ca sa sustin echipa de baschet, sa vad sportul are il iubesc si nu sa citesc reclamele sau sa aud o haite de ...... care isi rag frustrarile dar care cu alta ocazie se fac frate si cu dracu....

    semnat ARM
    Haide "U" Mobitelco!!!!!

    cu 12 ani în urmă (09.11.2011) Raspunde
  • suporteru lu peste :

    iadul si cianurile
    Pfua, @hell, un clujean sa se dezica de galeria U-ului. E prima data cand vad asa ceva pe totalbaschet. Ce coincidenta extraordinara :)).O sa tin minte asta cand ma mai contrazic cu "ei". M-am prins ca acum, cand "ei" s-au luat de aceasta asociere, nu mai sunt "buni" pentru U. Cluj. Poate redevin "buni" daca vor tacea din gura. Sa mai scrii pe aici ca e interesant sa auzim si de "ceilalti" suporteri ai U. Clujului. Vezi ca e cam vag 1000-2000 :).

    cu 12 ani în urmă (09.11.2011) Raspunde
  • CSU Asesoft Ploiești ineacsu :

    ...
    Companie controversata, din cauza noastra ca suntem romani retardati. eram departe acum daca se luau deciziile care trebuie atunci cand trebuiau. Inca nu este prea tarziu dar tot retardati ramanem.. Pana la urma Cristescu are dreptate..Nimeni nu cred ca s-a gandit la cheltuielile unui club de talia Universitatii din Cluj. Sa faci deplasare cu 5-6 echipe in fiecare etapa nu este chiar usor.. Trebuie sa ai o oarecare putere financiara. Pana la urma bine ca au gasit sponsor. Decat sa ajunga ca Steaua, prefer RMGC

    cu 12 ani în urmă (09.11.2011) Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca R Razvan :

    RMGC
    Nu are nimeni nimic cu compania in sine ci cu ce vor sa faca in Apuseni - Sa razi cateva dealuri, sa scoti aurul si sa lasi dupa 20 de ani o zona imensa decopertata + un ditamai iazul plin cu cianura. Da, la Rosia Montana trebuie facut ceva, dar terbuie gandit ca dezvoltare durabila nu 20 de ani cat dureaza proiectul. Extragerea aurului pe baza de cianura e cea mai eficienta - si aici ii inteleg pe canadieni ca vor sa o foloseasca - dar e cea mai nociva - si aici nu mai inteleg autoritatile care nu iau o pozitie ferma (banul e ban, prostitutia e prostitutie). Si lipsa asta de atitudine a facut din acest proiect unul controversat. Daca era un NU hotarat nu se mai discuta nimic....
    Revenind la cristescu, toti suntem constienti ca sustinerea unui club cu echime in mai toate diviziile/grupele de copii necesita un buget considerabil. Dar aceste cheltuieli le faci in functie de buget, nu te arunci cu capul inainte si te plangi dupa ca nu ai bani. Apropo de bani, niciodata n-a existat o transparenta privind banii din sponsorizari/cheltuielile echipelor. Nu e neaparat treaba suporterilor, dar conducerea tot aduce in discutie "marile cheltuieli".
    Si sa zici ca esti mandru de RMGC si ca pentru bani faci orice e ca si cum ai spune ca nu coonteaza cum castigi un campionat (cu arbitri, cu matusa, etc). Care ar fi diferenta daca ar primi cristescu bani din... diverse evaziuni sa zicem? Acel raspuns: nu conteaza de unde sunt, bine ca vin... asta ca sa inteleaga toata lumea ce e cu problema de morala si de ce nu suntem de acord cu ce se intampla acum la echipa. @ hell habar n-ai ce inseamna spiritul lui "U". Este un brand al clujului, dar asta nu da dreptul nimanui sa-l asocieze cu ce vrea bibilica lui.

    Stai linistit, baschet va mai fi, poate si rezultate, dar galeria n-ai sa o mai auzi in sala (cum a fost de altfel la ultimele meciuri din campionat). Orice echipa care vine cu 30-40 de oameni o sa se auda nestingheriti.... Acea atmosfera "fantastica" pe care toti o laudau - de la fosti jucatori, antrenori sau adversari - n-o s-o mai vezi la meciurile de baschet. "U" RMGC nu e echipa mea!.

    cu 12 ani în urmă (09.11.2011) Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca R Razvan :

    ....
    si tot ca fapt divers, ieri dupa meci au aparut o serie de articole pe tema protestului, articole sterse ulterior de pe site-urile ziarelor? De ce? Poate pt ca aceasi rmgc cotizeaza la ziare/trusturi, etc? Poate pt ca acei ziaristi "integri" participa la excursii platite de RMGC? E etic? E moral?

    cu 12 ani în urmă (09.11.2011) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe zdv :

    @hell
    Nu inteleg care e problema ta cu cei de la fotbal. Nu vad care e legatura. Daca tu asociezi automat galeria lui "U" cu fotbalul gresesti. "U" inseamna mult mai mult decat fotbal. Sunt multi oameni acolo carora le place si care inteleg si alte sporturi, inclusiv baschetul. De asemenea, nu erau doar cei din galerie acolo, erau si o parte din cei care au protestat la Continental si apoi la TVR. Da, cei din galerie sunt poate mai obisnuiti sa-si exprime opiniile in mod vocal decat restul spectatorilor. Faptul can noi romanii ne-am obisnuit sa tacem si sa suportam orice tampenii ne baga cineva pe gat nu inseamna nicidecum ca restul salii a fost de acord cu parteneriatul asta. Pur si simplu au ales sa nu se manifeste. Nu sunt deloc sustinatorul scandalului gratuit, si lasand unele derapaje ale lui MC la o parte, in mare imi place strucutra care a dezvoltat-o "U" Mobitelco, insa uneori chiar e nevoie sa te ridici si sa iti strigi opinia.

    Inteleg ca echipa are nevoie de bani si sunt in cautare de sponsori. Dar pana la urma orice echipa reprezinta o comunitate. Cu atat mai mult "U", considerat unul din brand-urile cele mai reprezentative pentru Cluj. Ori ca tu sa accepti un sponsor pe cineva cu care comunitatea respectiva se lupta de multa vreme mi se pare inacceptabil si un afront adus tuturor celor care vin la sala. Insa e doar un nou episod din sirul celor in care Cristescu demonstreaza ca are impresia ca echipa asta de baschet incepe si se termina cu el, suporterii nu conteaza.

    Apropo, legat de RMGC, pe langa caracterul investitiei in sine de la Rosia Montana, pe mine ma scarbeste si cum incearca sa manipuleze opinia publica. Nu de foarte multa vreme i-au dus pe ziaristii importanti de la principalele cotidiene (inclusiv regionale) in vacanta in Australia daca nu gresesc. Rezultatul? Nimeni nu mai scrie nimic rau de RMGC (iar cand din greseala se scrie ceva, imediat apar popandaii platiti care dau copy-paste la aceleasi texte obosite in comentarii). In timpul meciului cu francezii, pe site-ul principalului ziar din Cluj a aparut un articol care doar mentiona protestele (alte ziare bineinteles s-au facut ca nu vad)... evident nu a stat online mai mult de cateva zeci de minute... daca incerci sa accesezi pagina respectiva vei vedea ca articolul nu mai exista.

    Asa ca daca intr-adevar Cristescu e mandru de toti sponsorii asa cum sustine, asta spune multe despre el.

    cu 12 ani în urmă (09.11.2011) Raspunde
  • ultras79 :

    Rusine Cristescu
    mi sa facut rau cand am vazut ce reclame erau prin sala: Polus, Energobit, rmgc....ce mai urmeaza ? ecomax si culoarea spurcata pe echipamente ???

    cu 12 ani în urmă (10.11.2011) Raspunde
  • dodo :

    cristescu fara "U"
    ce mai urmeaza ? asocierea cu franarii pentru performante rasunatoare in competitiile europene?puteai sa refuzi asocierea cu antiromanii si sa accepti ca este o situatie mai grea, cum este la toate cluburile.
    10 persoane ??? nici nu-ti dai sema cati suporteri ai indepartat de la echipa cu asocierea asta.
    pacat de jucatori si antrenori care merita un public pe masura.
    adio

    cu 12 ani în urmă (10.11.2011) Raspunde
  • "U"- curat :

    Ardealul curat, N"U" cianurat!!!!
    Într-adevar d-le Cristescu cianura este în noi.... dar noi nu vrem sa o mai primim. Mă preocupa situatia clubului si imi aduc contribuţia mea modestă prin faptul că imi achiziţionez an de an abonament pe tot sezonul, merg în deplasare pe cheltuiala mea fie ca e Sibiu, Medias sau chiar Ploieşti... Vă respect atăt ca manager, cat mai ales ca fost mare jucator, dar cred ca si noi merităm acelasi respect chiar daca suntem "vreo 10" sau 10 la puterea 10. Nu as vrea sa renunţ la abonamentul meu, vă rog să mai meditaţi si la viitorul copiilor nostri care vor trai intr+un mediu poluat voit de noi. Haide "U" !!

    cu 12 ani în urmă (10.11.2011) Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca m1hai :

    @ultras79
    Tu atata ai inteles din asocierea cu RMGC ca daca o parte din sponsori coincid cu cei ai CFR-ului, echipa a devenit a lui Paskany? De acuma incolo sa ai grija ce mananci, cu ce masina umbli, ce becuri cumperi si pe unde umbli ca nu cumva sa devii CFR-ist.
    PS: Paskany nu are nici o treaba cu Polus, Energobit cred ca-i sponsor la baschet de mai demult timp decat ii la fotbal la CFR, dar mintea ta nu vede numa ce-i convine, ca la restul.

    cu 12 ani în urmă (10.11.2011) Raspunde
  • ultras79 :

    Ne meritam soarta !
    Nu ma mai mira nimic, nu stim sa ne apreciem valoriile , nu avem principii, ne vindem foarte usor , acceptam orice ni se ofera, cei care au fost in sala , clujenii de bine , se uitau cu dispret la noi , la uistii vechi ! Cristescu cand a dus echipa la Vasu inapoi la CSU , a stiut el de ce o duce, in spatele lui "U" acuma calca pe "cadavre" , se vinde pentru bani murdari ! Isi desfasoara afacerea familiei , si noi inghitim ca prostii, in loc sa luam atitudine ! Ne meritam soarta !

    cu 12 ani în urmă (10.11.2011) Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca 3pointer :

    daca nu conteaza de unde vin bannii?
    Bani trebuiesc pentru orice, pentru a pune motorina in bus, pentru a cumpara jucatori, pentru a cumpara oameni, ziaristi, politicieni, chiar si presedinti... si RMGC are acesti bani, si si da, celor care acepta. Si daca ai acceptat, promovezi imaginea lor, devii imaginea lor. Pe acest principiu poate sa accepte bani de la terorist, nazisti si de la comercianti de carne vie... si banii tot bani raman.
    Nu cred ca e o sacuza ca faci ceva nobil din bani cianurai si patati cu sangele tarii...

    cu 12 ani în urmă (10.11.2011) Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca 3pointer :

    haios...
    Cei de la U dupa un meci castigat, tot timpul vorbesc despre caracter in colo si incoace... Ei bine dle Cristescu, a venit vremea sa dati dovada de caracter.

    cu 12 ani în urmă (10.11.2011) Raspunde
  • a friend :

    prostitutie
    neascule, daca familia ta ar trece printr-o perioada mai grea cu banii, ai scoate-o pe nevasta-ta la produs? departe de mine intentia de a te jigni, dar cam asta e singura paralela pe care o pot face cu teoria lui cristescu. am copii multi, trebuie sa intelegeti ca au nevoie de mancare, nu?

    cu 12 ani în urmă (11.11.2011) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe Apparte :

    .
    Felicitari pt atitudinea pe care o adoptati. U rmgc nu e echipa voastra!
    Forza Oradea

    cu 12 ani în urmă (12.11.2011) Raspunde

Daca nu aveţi cont puteţi să accesaţi crearea unui cont nou.

Este interzisă folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoană, autor, articol, afişarea de anunţuri publicitare, jigniri, trivialităţi, injurii aduse celorlalţi cititori sau autori ai altor comentarii. Ne rezervăm dreptul de a cenzura și şterge integral cometarii și interzicerea dreptului de a posta pe site, prin banarea / blocarea IP-ului dvs. BASCHET.RO nu răspunde pentru conţinutul postat de utilizatori în rubrica de comentarii, această responsabilitate revenind integral autorului comentariului.

După ce au fost postate, comentariile nu mai pot fi șterse sau modificate de către autorii acestora!