Mvp-ul etapei
Zsuzsanna Buzogany
Zsuzsanna Buzogany
Minute 45:00
Puncte 34
Pase decisive 3
Recuperari 14
Eficienta 42
Vezi profilul jucatorului
Linkuri rapide
Stiri Juniori U17 Feminin

Generația 1992 feminin sacrificată de FR Baschet

Adrian Micinic

Adrian Micinic
05.12.2011

Federația Română de Baschet a decis să nu înscrie echipele naționale de tineret (U20) masculin și feminin în competițiile continentale ce se vor desfășura anul viitor, în 2012.  Se întâmplă pentru prima dată după 2006 când atât la masculin, cât și la feminin, România nu va fi reprezentată în Campionatul European în această categorie de vârstă.

Duminică (04.12), în transmisiune directă de la Freising, Germania, iubitorii sportului cu mingea la coș din România au primit confirmarea informațiilor pe care TotalBaschet le-a oferit în săptămânile trecute. Cea mai mare categorie de vârstă din baschetul juvenil nu are reprezentantă în țara noastră. Trist!

În anul 2011, la a doua prezență consecutivă pe prima scenă a baschetului european la nivel U20 feminin, echipa României a retrogradat. Astfel, conducerea baschetului românesc a considerat de cuviință să nu înscrie echipa în eșalonul secund

O echipă națională U20, în sezonul competițional 2012, este compusă din sportivi născuți pe 1 ianuarie 1992 sau mai tineri. La feminin această generație a câștigat titlul european la nivel de Divizia B în anul 2010, atunci când făcea parte din categoria U18. Evenimentul a avut loc la Timișoara și a consemnat promovarea în primul eșalon baschetbalistic la respectiva categorie de vârstă.
Nu a fost un rezultat unic pentru că aceeași generație a ratat promovarea la U16, în anul 2008, la meciul decisiv, în semifinala Campionatului European, împotriva Greciei.

Echipa din 2010, antrenată de tandemul Dan Fleșeriu - Ștefania Borș, a repurtat șapte victorii și o înfrângere în drum spre promovare. Printre victime s-au numărat Croația sau Olanda, două țări care investesc serios în sectorul juvenil.

Din păcate la noi nu se întâmplă același lucru. FR Baschet a refuzat înscrierea într-o competiție în care participă doar opt echipe, trei dintre ele urmând să promoveze! E drept, Belgia, campioana europeană U18 feminin din anul 2011 se află în eșalonul secund și va juca la turneul U20 din 2012 cu Emma Meesseman și Julie Vanloo. Pentru federația belgiană nu este nicio problemă să trimită două dintre jucătoarele care au alcătuit cvintetul ideal al CE U18 feminin - Divizia A 2011 în al doilea eșalon. La noi e altfel.

Revenind la echipa pe care Fleșeriu a promovat-o, menționăm câteva nume care au contribuit la acel rezultat. Cel mai important este, fără discuție, Cristina Bigică. Jucătoare aleasă între cele mai bune 15 junioare ale Europei în anul 2010, atunci când a jucat în Divizia A la U20, a promovat în prima divizie echipa U18 și a debutat în reprezentativa de senioare! Ea joacă acum în liga universitară nord-americană de unde va învăța și va progresa pentru a face o carieră în cel mai frumos sport. La fel o va face și Alexandra Ionescu, o altă piesă de rezistență din echipa care în vara lui 2010 se impunea pe Bega. România însă nu dorește să beneficieze de eforturile și experiența dobândită de aceste jucătoare în țara baschetului.

Ar mai fi câteva nume de luat în considerare: Sonia Ursu, cea mai bună jucătoare a României la CE U18 - Divizia A de la Oradea, unde a fost căpitan de echipă și a avut de învățat din acest rol. Nu uităm de Gabriela Cursaru, care a avut câteva meciuri reușite în Divizia A, la echipa din Brașov și în sezoanele trecute la Olimpia București.

Federația de specialitate se laudă cu proiecte pentru juniori și s-a tot bătut cu pumnul în piept că investește în sectorul juvenil. Cum explică oamenii care conduc baschetul românesc această situație? De ce nu vom fi prezenți la europeanul U20 feminin în 2012?

Cum se poate să nu înscrii generația 1992 feminin, considerată chiar de FR Baschet ca fiind cea mai bună pe care o are baschetul juvenil românesc în acest moment, în unicul concurs european care poate oferi o nouă șansă sportivelor de a câștiga experiență și de ce nu încă o promovare? Pentru că această echipă avea potențial să prindă unul dintre locurile 2-3 la nivel U20 feminin în 2012 (locul 1 fiind practic acontat de Belgia).

În afară de asta vorbim despre acele jucătoare care urmează să facă pasul la echipa de senioare. O experiență în plus la un concurs european era chiar indicată în acest sens.

Nu știu cum poate fi explicată logic această decizie dar vă spun sigur că jucătoarele cu care TotalBaschet a discutat în cursul zilelor trecute și-au manifestat interesul de a evolua pentru echipa națională în vara viitoare. Ele vor să joace dar nu sunt lăsate. Mărturisesc că nu pot să găsesc un motiv sau o explicație pentru această situație.

Acesta este baschetul românesc în anul de grație 2011, unul care ar fi trebuit să marcheze un nou început. Vorbim despre anul în care baschetul a devenit meserie și în România.

Concluziile puteți să le trageți dumneavoastră!

Foto: www.fibaeurope.com 

10 comentarii la aceasta stire:
  • coach :

    cuvinte nepotrivite ...
    Generatie Sacrificata ? ... Imi pare rau Adi, insa gresesti, fiindca o GENERATIE SACRIFICATA este acea generatie ce nu i se da o sansa incepand cu varste mici ... U14 ... U16 ... nu la U20, unde acest lot deja a trecut prin experientele MULTIPLE de Campionate Europene. Iar acuma sunt jucatoare in Div. A, in U.S.A. unde cu siguranta aceasta experienta le este mai benefica in acest prag de varsta, decat C.E. Div. B ... Aceeasi opinie o mentin si pe coltulantrenorului ...
    Mi-as dori insa sa nu mai dramatizam prin cuvinte mari si grele o decizie ce POATE fi privita si pozitiv, nu INTEGRAL negativ.

    cu 13 ani în urmă (06.12.2011) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe bbal :

    corect coach!
    si concluzia mea e ca federatia a luat decizia corecta.
    aceasta generatie a avut tot, a fost poate cea mai rasfatata generatie de ceva vreme pt ca au avut si talent si pasiune la inceput. dupa ce au castigat divizia B la timisoara (sa nu mai exageram cu titlul de campioane europene) au inceput sa sufere modificari comportamentale din pacate.
    in acel lot sunt maxim 4 jucatoare care vor face performanta pentru baschetul romanesc, restul sunt sperante care se grabesc sa se plafoneze.
    3 fete sunt afara si nu cred ca joaca cine stie ce in pofida PR-ului de care se bucura, una s-a lasat, celelalte s-au cam oprit din evolutie. hai sa consideram ca Federatia are totusi niste oameni mai aproape de fenomen care chiar au facut o analiza corecta in acest caz si sigur au tinut cont de bugetul care ar fi fost "spart" cu o echipa care a dezamagit crunt vara trecuta pierzand aproape toate meciurile pe care le-a jucat atat in pregatiri cat si la CE. si sa zicem ca mergeau la div B si se calificau ... pai cine urma sa joace in div A in 2013? echipa de U18 care anul asta in vara la Oradea parca, a castigat un singur meci la CE.

    cu 13 ani în urmă (06.12.2011) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe Adi Micinic :

    .
    @coach: Nu am spus că a fost sacrificată integral. Dar acesta era ultimul concurs pentru generația 92-93 împreună și am spus foarte clar în cadrul articolului că era o situație favorabilă pentru România dacă se mergea cu cele mai bune jucătoare. Nu susțin că s-ar fi promovat, dar știți și dvs foarte bine că era o bună oportunitate de promovare.

    @bbal: Te rog să nu faci confuzia între echipe. În 2011 la U18 au jucat 93-94, nu au fost fetele din 92.

    Oricum, nu mi se pare normal să nu participăm.

    cu 13 ani în urmă (06.12.2011) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe bbal :

    ,
    pai...sa le zicem gen 92...nu ele au jucat in vara 2011 in Serbia? unde au castigat un meci de clasament inferior si au pierdut 3 meciuri in grupa si inca 5 in turneul codaselor?
    si am zis: mergeau ele acum si ne calificau in div A pt la anul..dar la anul gen urmatoare, adica 93-94 urma sa joace! si cine este gen 93-94? nu e echipa care a castigat un singur meci in 2011 la oradea? poate le confund...
    normal ar fi sa participam dar costurile cu pregatirea, cu avioanele, cu participarea la CE nu cred ca sunt justificate. de acesti bani mai degraba s-ar pregati un lot de tineret care sa faca legatura intre nationala mare si generatia 92-93. daca o sa avem co-organizare in 2015 la CE cu Ungaria, ar fi bine sa nu stam in actuala nationala si sa pregatim alternative, sa fie concurenta.

    cu 13 ani în urmă (06.12.2011) Raspunde
  • coach :

    .
    Eu nu am facut decat referire la strict GENERATIE SACRIFICATA ... putea fi un titlu mai aproape de adevara, fiindca tinerele de 92 or sa se regaseasca in lotul de senioare, ceea ce nu suna a ... sacrificare ... bbal are dreptate in tot ce a spus, cu toate ca trebuie sa tii cont Adi ca BC 97 a fost campion pe varsta 92 ... deci cred ca opinia mea este una ... fundamentata ...

    cu 13 ani în urmă (06.12.2011) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe Adi Micinic :

    @coach
    Sunt perfect de acord că opinia dvs este fundamentată și probabil cine confirmă va juca în echipa de senioare. Admit că titlul e posibil să fie puțin deplasat, însă rămân la părerea că ar fi fost foarte indicat să jucăm la U20 în 2012. Iar idea că oricum s-ar fi retrogradat în 2013 dovedește că ce se face în România nu prea seamănă a sport. Te duci acolo cu gândul că oricum te bate toată lumea. Deși suntem încă în 2011 și într-un an și jumătate se poate face treabă, chiar și în țara noastră.

    cu 13 ani în urmă (06.12.2011) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe Sabin Gherdan :

    @Parere
    Intru si eu in discuţie cu o părere personală. Mi se pare greşit să gândim în felul acesta. Adică că de ce să promovăm în Divizia A valorică că oricum retrogradăm la anul. Pai dacă ne bazăm pe principiul acesta atunci nu trebuia să participăm nici la CE U18 2006 masculin de la Sibiu pentru că a venit generaţia 1989 care ştiţi foarte bine ce a păţit cu Spania lui Rubio sau Serbia. Ţin legătura cu cei din presa feminină din Belgia care vedea în România principala contra-candidată în Divizia B. Când au văzut că nu sunt înscrise am fost asaltat cu mesaje: " Why shouldn't they participate at the EC? It's good for the Romanian basketball and the players if they can go to the A group, isn't it? " m-a întrebat o jucătoare ce a evoluat anul acesta la CE U18 de la Oradea. Posibil să nu cunoaştem toate detaliile care au condus la această decizie ... însă dacă mergem pe gândirea "de ce să participăm că oricum vine generaţia slabă din urmă" atunci nu ar mai trebui să participăm de la bun început.

    cu 13 ani în urmă (07.12.2011) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe bbal :

    resurse
    eu si coach suntem chibitzi, nu reprezentam FRB in nici un fel, adica eu sigur nu.
    eu v-am prezentat un scenariu de decizie luata in situatia costuri versus performanta, care apare cand NU AI BANI sa mergi peste tot cu toate echipele.
    parerea mea personala este ca nu avem o strategie pt baschetul feminin si asta se vede fix din cum organizam loturile (de la numirea antrenorilor, selectie, pregatire si pana la obiective atat tehnico-tactice pt fiecare generatie dar cat si de performanta). loturile noastre nu sunt vazute si pregatite ca un lant de evolutie interdepent, ele sunt tratate ca blocuri individuale.
    toti dorim ca Romania sa mearga peste tot indiferent varsta, sex, potential.
    dar probabil ca nu exista bani pt toate loturile si pt toate actiunile.
    un lot nu inseamna numai 2 saptamani casa, masa, deplasare la CE.
    inseamna echipament, stagii, diurne etc...zeci de mii de euro + TVA...multiplicat cu nr de loturi.
    aceasta generatie e ca steaua lui Eminescu: dvs vedeti lumina echipei de acum 2 ani si talentul unor jucatoare, eu de ex cred ca e o stea care a incetat sa mai existe judecand dupa prestatia lor de la ultimul CE si dupa ce ceea ce fac AZI fiecare dintre ele. ca sa iei cioburile sparte si sa le lipesti...da, se poate. dar merita efortul financiar pt o reuniune de clasa la vara cu o tabara frumoasa la un CE? nu cred.
    cred ca banii aia merita investiti in copii si in urmatoarele loturi de junioare.

    cu 13 ani în urmă (07.12.2011) Raspunde
  • coach :

    :)
    Sabin ... si ... bbal ... Fiecare are dreptate in felul lui ... Insa la o evaluare (si ochiometrica), nu se justifica participarea la C.E. a generatiei de 92. Sincer eu am fost dezamagit de comentariile suporterilor oradeni la finalul acelui meci de Div. A ... la care am fost si eu in sala. Si credema ca si ei aveau dreptate ... De aceea sincer mai bine stau linistit si "pun bani deoparte" pentru o "masina noua" ... mai buna ... mai viabila ... nu la peticit. Fiindca din pacate, antrenorii mediocri (cum spunea Mihaela C. pe colt) ... au dus la comportamentul de "diva" al unor jucatoare in mod NEJUSTIFICAT ... si de aici o indeplinire "fericita" a unui obiectiv mediocru ... Este generatia de 95 in vizor ... din cate am inteles ... poate se va investi mai mult si usor usor ... sa vina din urma si 96 ... 97 ... 98 ... astfel incat sa avem o CONTINUITATE ... Nu doar generatii la 10 ani distanta ... (80-82 ... 92) ...

    cu 13 ani în urmă (07.12.2011) Raspunde
  • ami :

    Discriminare
    Asa-i in regimul portocaliu: numai unii pot avea avea "succesuri".

    cu 13 ani în urmă (09.12.2011) Raspunde

Daca nu aveţi cont puteţi să accesaţi crearea unui cont nou.

Este interzisă folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoană, autor, articol, afişarea de anunţuri publicitare, jigniri, trivialităţi, injurii aduse celorlalţi cititori sau autori ai altor comentarii. Ne rezervăm dreptul de a cenzura și şterge integral cometarii și interzicerea dreptului de a posta pe site, prin banarea / blocarea IP-ului dvs. BASCHET.RO nu răspunde pentru conţinutul postat de utilizatori în rubrica de comentarii, această responsabilitate revenind integral autorului comentariului.

După ce au fost postate, comentariile nu mai pot fi șterse sau modificate de către autorii acestora!