Stiri

Oficial. Doi români pe parchet și U-BT Cluj direct în play-off

Mai multe informații cu privire la noul sezon al Ligii Naționale de Baschet Masculin au fost aflate în cursul zilei de astăzi. Federația Română de Baschet a stabilit regulamentul sezonului 2025/26, unde se precizează numărul minim de jucători români care trebuie să fie prezenți în permanență pe parchet, formatul competiției, dar și detalii despre participarea lui U-BT Cluj-Napoca.

Deși în ultimele luni s-a discutat despre posibilitatea ca sezonul 2025/26 al LNBM să aibă la start 16 echipe, acest lucru nu s-a mai concretizat. Sezonul regulat se va desfășura în perioada 1 octombrie 2025 - 18 aprilie 2026, respectând același format ca în stagiunea anterioară: 30 de etape, meciuri tur-retur.

De astăzi a devenit oficial și faptul că U-BT Cluj-Napoca va participa direct în play-off-ul campionatului. Campioana României va intra în faza eliminatorie de pe prima poziție, însă nu va beneficia de avantajul terenului propriu într-un eventual meci decisiv din sferturi, semifinale sau finală. Echipa care trebuia să o întâlnească pe U-BT va sta în etapa respectivă.

Drept urmare, sezonul regulat va avea la start 15 echipe, dintre care locurile 1-7 vor merge în play-off, unde sistemul rămâne neschimbat – cel mai bun din cinci meciuri. De asemenea, începând cu stagiunea 2025/26, primele șase echipe din LNBM vor avea drept de participare în cupele europene FIBA.

Un alt subiect extrem de dezbătut în ultima perioadă a fost legat de numărul minim de jucători autohtoni prezenți în permanență pe parchet. Dacă în sezonul precedent ponderea de 40% a sportivilor de performanță români era aplicată asupra lotului efectiv de jucători, începând cu acest an ea va fi raportată la numărul de jucători aflați pe teren.

Astfel, cluburile vor fi obligate să aibă în permanență minimum doi jucători români pe parchet. În cazul nerespectării acestei reguli, au fost stabilite următoarele măsuri:

  • Dacă abaterea se constată în timpul jocului, la prima situație echipa vinovată va fi sancționată cu greșeală tehnică la antrenor, iar arbitrul va solicita imediat schimbarea jucătorilor.
  • Dacă, în același joc, aceeași echipă încalcă din nou regula jucătorilor români, aceasta va pierde partida respectivă prin forfait tehnic.
  • Dacă încălcarea regulii se constată după încheierea jocului, iar FR Baschet este sesizată în maximum 24 de ore, echipa vinovată va fi sancționată cu forfait tehnic, pierzând jocul cu 2-0 dar păstrând un punct în clasament.

Interesant este faptul că, în situația în care ambele echipe încalcă regula, ambele vor pierde jocul, fiecare urmând să primească un punct. Nu în ultimul rând, dacă o echipă nu mai are disponibil niciun jucător român, aceasta va fi nevoită să evolueze exclusiv cu numărul maxim de jucători străini – 3.

*Foto: U-BT.basketball

30 comentarii la aceasta stire:
  • West Petrom Arad jordan 23 :

    La revedere!
    Îmi iau abonament la NBA su Euroliga.
    Nu ma mai interesează campionatul LNUBT

    cu 21 ore în urmă (04.09.2025)
    • Unforgiven:

      Multumim de informare dar
      Cui dracu i pasa ce faci tu?

      cu 20 ore în urmă (04.09.2025)
    • gabriel.eftimie:

      corect
      Dar, daca tot nu te intereseaza, puteai sa taci dracului!

      cu 6 ore în urmă (05.09.2025)
    • U BT Cluj-Napoca razv-an:

      Jordan
      Acest mare suporter al lui U (sub acoperire, normal). De când nu mai joacă U in sezonul regulat, nu îl mai interesează campionatul. SI anticipează corect ambițiile de Euroliga, spre disperarea celorlalți frustrați. Alt nivel, ce mai.

      cu 6 ore în urmă (05.09.2025)
    Raspunde
  • imiplacesajocbaschet :

    intrebare pe bune
    doar o intrebare, de ce are UBT dreptul sa intre direct in playoff, ocupand locul unei echipe care chiar va depune efort in sezonul regulat sa se califice?

    cu 20 ore în urmă (04.09.2025)
    • U BT Cluj-Napoca Tenor94:

      Pentru ca...
      Putem. Echipa a depus destul efort în anii precedenți cu echipe inutile astfel încât sa demonstreze ca poate oricând și oricum sa intre în playoff. Destul de simplu de înțeles după părerea mea de ce...

      cu 20 ore în urmă (04.09.2025)
    • imiplacesajocbaschet:

      👍🏻
      am inteles👍🏻 deci pe modelul asta Golden State intre 2015-2019 trebuia sa intre direct in finala, poate si Bulls cu Jordan la fel, sau daca vrei exemplu de la noi ASESOFT in anii 2000.
      Nu vreau sa ma cert dar si daca castigi 10 ani la rand, urmatorul sezon poate fi o sansa pentru o alta echipa sa te detroneze si asta e frumos in sport, neparticiparea asta in sezonul regulat nu promoveaza competitia sanatoasa, a spus-o si Cristian Achim.

      cu 19 ore în urmă (04.09.2025)
    Raspunde
  • alupigus :

    Pe cris miroase a
    Frustrare mare

    cu 20 ore în urmă (04.09.2025) Raspunde
  • CSM CSU Oradea Ciorba Alex :

    liga lui ubt
    clujul face ce vrea???, este un nou sezon, cum adica sa joace direct in PO?, daca nu vor in LNBM asta e, e decizia lor sa joace in ABA si Eurocup si atat. Toate echipele se bat sa semneze jucatori romani, Clujul renunta la toti, ca doar nu are nevoie de ei, pana la PO naturalizeaza,sau ofera salar mai mare si semneaza pt PO, nu e corect, fairplay...

    cu 18 ore în urmă (04.09.2025) Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca ardeleanul 21 :

    Frustrari
    Eu am intrat aici pentru a citi frustrarile unora 😅😅😅😅😅. Eu visez ziua in care sa merite sa jucam din nou in sezonul regulat din Romania ♥️ pana atunci, Haide U

    cu 17 ore în urmă (04.09.2025)
    • Florian56:

      Sezon regulat
      Problema nu cred că e dacă se merită pentru cineva, să joace sau sa nu joace ceva Intr un campionat national. Dacă nu se merita sa joace sezonul regulat, ar trebui să nu se merite sa joace nici play off ul. Nu ești arogant până la jumătate și în a doua jumătate devii de treabă. Dacă te cari, îți asumi dezrădăcinarea până la capăt. După părerea mea aceasta sustragere a unei echipe, oricare ar fi ea, din sezonul regulat, nu este corectă pt competiție, și nu are o expresie sportivă în care sa fii etic, să nu ai alt start, să nu fii egal. Dacă ai alte gânduri, asuma ți fara jumătăți de măsură. Iar a reveni in play off direct pe locul 1 e și mai incorect. Sezonul trecut, Clujul nu se a calificat in play off pe prima pozitie. Cei ce nu sunt de acord cu asta aici, in comentariile lor exprima o incorectitudine, nu o frustrare. Și nu e rațional, demn , nici moral să încerci să te ții grozav spunând că în mod fals altul e frustrat. Tu nu ești bun decât dacă ești bun, nu acreditând ideea că altul e rău.

      cu 17 ore în urmă (04.09.2025)
    • U BT Cluj-Napoca meea:

      U
      Doar părerea cluburilor contează!

      cu 16 ore în urmă (04.09.2025)
    • gabriel.eftimie:

      ai dreptate
      Dar Clujul facuse deja lobby la majoritatea cluburilor si a obtinut acceptul acestora. Degeaba vota contra Oradea, Valcea, Voluntari sau Pitesti. Nu reuseau decat sa intre in colimatorul FRB-ului si sa strice relatiile cu Clujul. Decizia se lua de majoritate. FRB-ul sia expus pozitia si oricine vota impotriva era "oaia neagra".
      Plus ca aceasta decizie creeaza un precedent care nu se stie niciodata ce implicatii poate avea.
      Daca decide cineva sa infiinteze o superliga privata cu echipe din Romania, Bulgaria, Ungaria si Ucraina. Echipe apropiate valoric, distante relativ mici etc. Ceva in genul ENBL, de exemplu. Ce se va intampla cu echipele care vor participa atat in Europe Cup cat si in liga respectiva? Le vei refuza privilegiul acordat Clujului? Poate ca asa au gandit Oradea, Voluntariul etc. Stiau ca oricum va trece varianta propusa si isi asigurau un "cec in alb" pt viitor.

      cu 6 ore în urmă (05.09.2025)
    Raspunde
  • CSM CSU Oradea Raul :

    Cluj
    Nu stiu de ce unii oradeni ( principala concurenta la campionat ) se mai frustreaza sau mai eu ceva de comentat. De cativa ani buni am spus ca aici se va ajunge. Nu a zis nimeni ca Clujul nu are echipa buna dar nici chiar asa. Aici se ajunge cand BT e sponsor in orice are legatura cu baschetul romanesc, dar si sponsor la cea mai buna echipa din ultimii ani. Nu e prima data cand o echipa beneficiaza de anumite lucruri in campionatul romanesc.
    P.S. macar de la anul o sa avem 6 echipe in cupele europene.

    cu 17 ore în urmă (04.09.2025) Raspunde
  • alupigus :

    Toti
    Stați drepți, defileaza Sepcile Roșii

    cu 16 ore în urmă (04.09.2025)
    • U BT Cluj-Napoca meea:

      Vot
      Eu am citit ca majoritatea cluburilor au fost de acord! Voi nu ați citit asta?! Deci CSM Oradea și CSM Vâlcea au fost de acord! Sau au votat contra și FRB face ce vrea???

      cu 16 ore în urmă (04.09.2025)
    • alupigus:

      Da
      Au fost de acord cu participarea doar din playoff. Mai bine cio**a si compania l-ar intreba pe s*re care si el este in board ul frb de ce nu a votat contra, decat sa se frusteze pe U.

      cu 15 ore în urmă (04.09.2025)
    Raspunde
  • alupigus :

    Pana la play off
    Mai bine v-ati interesa de calificarile din BCL, poate anu asta mergeti cu o treapta mai sus, "hotii" si banca de la Cluj au reusit asta cu un buget mai mic.

    cu 15 ore în urmă (04.09.2025)
    • Florian56:

      Vot?
      Da, decizia privind chestiunea clubului clujean s a luat prin votul unei majorități din cluburile componente LNMB. Asta nu înseamnă că au votat pentru, Oradea și Vâlcea. Și chiar dacă votau pentru , nu înseamnă că vreun suporter al lor e musai sa fie de acord cu această decizie. Poți fi suporterul cuiva și să nu fii de acord cu ce fac. Nu suntem oi. Eu chiar cred că participarea direct in play off a Clujului va avantaja Oradea și Vâlcea.
      Problema îmbracă, însă, alta formă. Cel puțin așa o văd eu. Cred că sunt norme general sportive care nu ar permite sau recomanda competiții inegale. Dacă era un campionat doar liniar, cu tur - retur, fara play off, ce făceau? Sau și așa, cu intrarea direct in play off, să intre doar 2 sferturi, celelalte 2 nu?
      Anumite chestiuni etice, morale au regulile, legile lor în sine, aducând dreptatea, justiția. Ele nu se votează. A considera că adevărul e ce ne place și că îl supunem la vot se numește postadevar ca ideologie.
      Deci, e acoperit regulamentar ce a produs federația in acest caz, cu eventualul interes și complicitate a majorității cluburilor. Dar aceasta nu e și corect, etic, moral în plan sportiv. Iar cine exprimă asta nu exprimă o frustrare. Nu știu de ce le place unora să considere pe alții frustrați, deși aceștia sunt veseli.

      cu 11 ore în urmă (05.09.2025)
    Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca Mrtn N :

    Welcome to RO
    Este o regulă practicată și în alte campionate din Europa. Nothing new. În alte părți a fost acceptată, numai la noi apar frustrări, acuzații de furt și mișmașuri :(

    cu 7 ore în urmă (05.09.2025)
    • gabriel.eftimie:

      exemple
      Da-mi te rog si exemple. Si nu imi da Serbia pt ca acolo campioana a avut meciuri tur-retur cu 7 cluburi din prima liga.
      Exceptia e Slovenia dar acolo e total altceva. Cedevita Ljubliana e de fapt un club care are in portofoliu titluri din 3 campionate : Yugoslavia, Croatia si Slovenia. Si asta pt ca s-a format din contopirea Cedevitei Zagreb cu Olimpia Liubliana, deci 2 cluburi din tari si campionate diferite.

      cu 6 ore în urmă (05.09.2025)
    • U BT Cluj-Napoca razv-an:

      Frustrari
      Da, e plin de frustrări care își mai găsesc o ocazie sa refuleze...
      Dar de momentul in care cine anunțul Frb cu 2 români (mai e mai puțin de o lună până la startul sezonului !!!) nimeni nu se sesizează. Da, se bănuia (de aia au și fost acele mișcări de jucători români), dar anunțul oficial (cel care contează) vine extrem de târziu. Dar asta e ok, am găsit niște frustrări mai mari care să iasă în față... Cu atât mai mult cu cât au mai fost scoase în fața și în momentul în care au apărut zvonurile, deci nimic nou/ recent.

      cu 6 ore în urmă (05.09.2025)
    • U BT Cluj-Napoca razv-an:

      @Gabriel
      In toate tarile din fosta Yugoslavie, echipele care joaca și în cupe serioase (Euroliga, Eurocup, BCL) intra direct in Play-off, chiar în semifinale direct. Bosnia, Muntenegru, Slovenia și Serbia (da, acolo se făcea un clasament cu meciurile din sezonul regulat; acum s-a schimbat formatul)
      Șingura "excepție" e Croația, dar acolo nu sunt echipe în alte competiții. Anul acesta vor fi (una sau 2) dar acelea nu joacă în ABA, deci nu au 3 competiții.

      cu 6 ore în urmă (05.09.2025)
    • Snake:

      gabriel.eftimie:
      Nu te chinuii să ceri exemple pentru ca nu le au și defapt cel puțin unul dintre ei, se știe el, nu înțelege ca în Serbia joacă tur retur și nu playof însă , dacă nu te duce bibilica… ce nu vor ei sa accepte este faptul ca singurii care au avantaje din această decizie corectă sau nu, aici e mult de discutat… este doar U, la nivel financiar ( banii de la sponsorii, bilete, pt titlu… și alte instrumente financiare) .
      Da pot să facă și alții, însă cum ar arăta lnbm cu vreo 3/4 echipe care joacă în alte campionate și la noi doar în playof?!
      În același timp sunt șanse mari ca echipele din Serbia să se retragă din 2027 așa ca …. vb atunci !!

      cu 5 ore în urmă (05.09.2025)
    • SCM "U" Craiova sebi12:

      snake
      eu inteleg ca sunteti frustrati,exemple exista ,doar ca ori va prefaceti ca nu exista ,ori nu stiti ce vorbiti.(bosnia,muntenegru).Decat sa stati pe aici sa plangeti pe net ca ce face U,mai bine v-ati sustine echipa sa ajunga la rezultate macar apropiate lui U si atunci cu siguranta si Oradea va avea aceleasi privilegii,care cu siguranta atunci vi s-ar parea o normalitate.

      cu 2 ore în urmă (05.09.2025)
    Raspunde
  • BC CSU Sibiu mircealitCSU :

    Propunere
    As face altceva, daca Clujul castiga cupa, sa se califice in Playoff de pe primul loc, cu avantajul terenului propriu si tot. In schimb daca nu castiga cupa, sa se califice de pe locul 5, fara nici un avantaj

    cu 6 ore în urmă (05.09.2025)
    • U BT Cluj-Napoca razv-an:

      Propunere
      Și care e diferența (in minus, că nici acum nu are vre-un avantaj că meciuri jucate acasa) față de ce e stabilit acuma?
      A, că daca câștigă Cupa (nu vad care e legătură) să primească mai mult?
      Pai ce te faci cu frustrații de aici, cum le explici lor asta?
      In plus, de pe locul 5 joaca în semifinale cu câștigătoarea sezonului regulat. Cine mai trage atunci să câștige sezonul regulat?

      cu 5 ore în urmă (05.09.2025)
    Raspunde
  • Bihor :

    campionat national
    1. in unanimitate suntem de acord ca marea problema a campionatului nostru e numarul mic de echipe valoroase, ceea ce, pentru echipele de top, il face foarte putin atractiv in partea de sezon regular ... anul asta au echipe bune oradea, valcea si voluntari, de vazut rapidul si argesul, in rest nu prea, dar sper sa ma insel ... sunt muuuult prea multe 30 de etape in care meciurile cu adevarat tari aproape ca le poti numara pe degetele de la o mana ... din punctul asta de vedere, decizia clujului de a pleca din campionat este logica, nimic de zis, dar in acelasi timp egoista, pentru ca nu aduce nimic baschetului nostru, ba chiar il duce mai in jos, pentru ca il face si mai putin atractiv pentru jucatorii straini de la o anumita valoare in sus
    2. chiar in conditiile de mai sus, sunt pentru participarea clujului in play-off, pentru ca un titlu castigat in absenta unui contracandidat puternic (de fapt cel mai puternic, prin prisma rezultatelor din ultimii ani) nu ar avea stralucirea deplina
    in momentul de fata, avand regula cu 2 romani si prin prisma loturilor actuale, nu vad cum ar putea clujul sa castige campionatul ... la capitolul romani, sta in pat richard, dar care are varsta pe care o are si nu stii cate minute va putea duce (iar pana la momentul PO se va mai adauga un an) si nici nu mai atinge forma de odinioara (valoare are, nu contest ... din pacate pentru noi, a aratat-o in cateva momente tocmai in finala), precum si in altit, de care am mari indoieli, nici la rapid nu a rupt gura targului, apoi s-a saturat de baschet ... in fine, indiferent de cat de valorosi ar fi cei 3 straini de pe parchet, te trag in jos cei 2 romani, dupa cum bine s-a vazut si in cupa sezonul trecut
    in lumina celor de mai sus, ma tem ca, inainte de play-off, se va scoate din joben o solutie care sa favorizeze clujul, gen fereastra de transferuri in care sa aduca un roman de valoare, chiar daca in sezonul regulat juca la alta echipa (cum a fost mirel dragoste, chiar daca nu e exemplul cel mai stralucit) sau o alta naturalizare a unui strain din lot
    din ce stiu eu, titlul de campion se acorda pentru un campionat intreg, nu doar pentru play-off, de aceea nu consider corect ca unele echipe sa aiba romani in lot tot anul si sa cheltuie in consecinta, iar clujul sa isi asigure romanii necesari doar 2 luni, cat e play-off-ul

    cu 3 ore în urmă (05.09.2025)
    • Stef_8:

      BIHOR
      un comentariu realist si bine punctat... daca se introduce ceva fereastra de transferuri inainte de play off ca sa poata Clujul lua jucatori romani chiar ca nimeni nu o sa se mai uite la baschetul din Liga Nationala ..ar fi prea mult .. sa joace cu Pat Richard,Altit si juniorii.. la Hankins nu s a reusit naturalizarea sez trecut .. ca fan CSM sper sa nu se reuseasca nici la Darron Russel pt ca nu ar fi corect ca Clujul sa beneficieze de inca un naturalizat ar fi 3 deja ca nici Altit nu ii 100 % roman.. vad ca clujenii ne fac frustrati pe aici..eu o sa zic urmatorul lucru .. poate nu am fi asa de frustrati si ar fi o rivalitate mai sanatoasa daca in ultimele finale ar fi fost un arbitraj impartial.. sez 2023 2024 nimic de reprosat Clujul peste noi ..echipa aia cu Bryce Jones,Eddie,Cate, Seeley si asa mai departe si arbitrajul a fost ok nici nu au fost meciuri echilibrate ca sa poata interveni fluierasii.. dar sez 2022 2023 cand Oradea i a avut pe Neal,Ogden si avea sanse reale cu Clujul au fost niste decizii de neinteles din partea arbitrilor la meciurile din Cluj ..la fel ca acum in editia 2024 2025 meciul 1 s a gresit enorm de mult greseli care au ajutat Clujul sa revina in meci + libere acordate foarte usor in meciul 4. ziceti mi frustrat sau cum vreti ca nu ma intereseaza .. dar nu va mirati ca unii fani din Oradea nu accepta si nu inteleg decizia asta a Clujului de a juca doar in playoff .. nici nu mai zic ca stafful Clujului in toate meciurile din Oradea Arena au sarit la masa oficiala si arbitirii cand jocul curgea in favoarea noastra sau se luau decizii pentru noi. le urez succes clujenilor in EuroCup .. pt ca reprezinta Romania intr o competitie europeana .. mereu urmaresc meciurile lor din Europa dar in ABA nu ma intereseaza ce fac . inca ceva macar Voluntari cand ne a invins in Cupa Romaniei in finala nu a fost ajutata de fluierasi..

      cu 1 oră în urmă (05.09.2025)
    Raspunde
  • Vasilica :

    LNBM
    Eu chiar sper ca U sa desconsidera LNBM si sa piardă din sferturi, pt ca prea multa indignare vad ca a atras o decizie a federației. Va gândiți ca propunerea lui U putea sa fie: dam skip ligii nationale(oricum au dat ca nu avem.jucatori romani, dar sper ca tinerii sa prindă minute) si asta e. Erați fericiți daca nu participa deloc? U prin rezultate a zis probabil:LNBM ne aduce cheltuieli fara a aduce calitate....FRB atât a putut: veniti la meciurile de calitate....zic rău?

    cu 58 minute în urmă (05.09.2025) Raspunde

Daca nu aveţi cont puteţi să accesaţi crearea unui cont nou.

Este interzisă folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoană, autor, articol, afişarea de anunţuri publicitare, jigniri, trivialităţi, injurii aduse celorlalţi cititori sau autori ai altor comentarii. Ne rezervăm dreptul de a cenzura și şterge integral cometarii și interzicerea dreptului de a posta pe site, prin banarea / blocarea IP-ului dvs. BASCHET.RO nu răspunde pentru conţinutul postat de utilizatori în rubrica de comentarii, această responsabilitate revenind integral autorului comentariului.

După ce au fost postate, comentariile nu mai pot fi șterse sau modificate de către autorii acestora!