Stiri Liga Natională de Baschet Masculin

AUDIO. Elicopterul în care se afla Kobe primise acceptul să zboare în condiții speciale

Baschet .ro

Baschet .ro
27.01.2020

AUDIO. Elicopterul în care se afla Kobe primise acceptul să zboare în condiții speciale

Mai puțin de 24 de ore au trecut de la tragicul accident aviatic în care a fost implicat legenda baschetbalistică Kobe Bryant, iar milioane de fani, sportivi sau prieteni, din fiecare colț al lumii, au adus omagii fostul MVP al NBA-ului. 

Conform ultimelor informații de peste Ocean, la bordul elicopterului marca Sikorsky S-76B, cu numerele de înregistrare N72EX, au fost identificate în total nouă persoane. John Altobelli, antrenorul principal de baseball al Colegiului Orange Coast din Costa Mesa, soția sa Keri și fiica Alyssa, colegă de echipă cu Gianna, se pregăteau pentru un meci de baschet ce urma să se desfășoare la Mamba Sports Academy din Thousand Oaks. Alături de aceștia se mai afla Christina Mauser, antrenoare de baschet la Harbor Day School în Newport Beach, unde Gianna a mers la școală, Sarah Chester și fiica sa Payton, colegă de echipă cu Gianna respectiv pilotul Ara Zobayan.

În spațiul public au apărut ultimele conversații dintre pilotul Ara Zobayan și turnurile de control cu care a luat legătura cu scurt timp înainte de incident. În vârstă de 50 de ani și descendent dintr-o familie armeniană, Zobayan era un pilot respectat și devotat familiei Bryant. De-a lungul anilor acesta l-a însoțit din postura de pilot în numeroase curse pe superstarul american. Duminică dimineața, în Los Angeles condițiile de zbor erau minime datorită ceței dense, dovadă fiind faptul că LAPD și-au ținut la sol toate elicopterele pe care le aveau în dotare. Din discuțiile purtate de Zobayan și turnurile de control putem să observăm că acestuia i s-a permis să zboare în condiții mai rele decât cele normale pentru zbor (SVFR - special visual flight rules). Pentru a ajunge la Thousand Oaks, elicopterul trebuia să treacă printr-o zonă deluroasă și să urmărească autostrada interstatală 5. Pilotul a solicitat ca zborul său să fie urmărit în permanență de către un controlor de trafic aerian, însă aparent nu a mai așteptat să ia legătura cu acesta. Din înregistrări mai putem observa că controlorul de trafic aerian i-a comunicat pilotului că zboară prea jos pentru a putea fi asistat în zbor deoarece la acea atitudine nu apare pe radar. Ulterior s-a pierdut contactul cu pilotul. Un alt aspect neconfirmat de către anchetatori este altitudinea la care zbura elicopterul. Conform datei de baze Flightradar24 acesta s-ar fi aflat la 1700 feet și a încercat să ajungă la peste 2000 feet înainte de impact, iar ultimul mesaj către pilot, din partea turnului de control Van Nuys, a fost să mențină elicopterul la altitudinea de 2,500 feet sau mai jos. Întreaga conversație poate fi urmărită în video-ul de mai jos.

Trebuie spus că Zobayan era un pilot experimentat și atestat să zboare în condiții speciale de ceață sau nori, un nivel de calificare mult mai înalt decât cel pe care un pilot obișnuit îl parcurge. De asemenea, Zobayan era un instructor de zbor apreciat în comunitatea din California "Ara a fost un pilot incredibil, un instructor devotat, și un om foarte bun. Nu era genul de pilot egocentric cum mulți dintre noi suntem. Ara era acel tip de persoană care rămânea calm și focusat. Cu cât mai multă lume va vorbi despre el, veți afla numai cuvinte precum profesionist, calculat și iubitor" a declarat prietenul său Yochim într-un mesaj pe Twitter.

Conform NYTimes.com, Scott Daehlin a fost printre primii care au sunat la numărul de urgență 911. Scott se afla la biserica apropiată de locul incidentului când a auzit sunetul unui elicopter care zbura foarte jos în ceața densă. Nu a putut să-i vizulizeze silueta datorită ceții "Nu am văzut absolut nimic, nici măcar o siluetă. Primul meu gând a fost ce caută în lumea aceasta un elicopter aici, în ceața aceasta. Elicopterul suna ca atunci când pilotul încerca să-și găsească drumul" a spus Scott a cărui tată a fost pilot. Acesta a mai adăugat că "aveam un sentiment ciudat în stomac și îmi spuneam că e cazul să urce în altitudine, apoi am auzit o lovitură, motorul s-a oprit și ulterior am sunat la 911".

O investigație a experților va determina, în următoarea perioadă, cauzele exacte ale accidentului aviatic care a lăsat lumea baschetului mult mai săracă.

Nu există nici un comentariu pentru acest articol.

Daca nu aveţi cont puteţi să accesaţi crearea unui cont nou.

Este interzisă folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoană, autor, articol, afişarea de anunţuri publicitare, jigniri, trivialităţi, injurii aduse celorlalţi cititori sau autori ai altor comentarii. Ne rezervăm dreptul de a cenzura și şterge integral cometarii și interzicerea dreptului de a posta pe site, prin banarea / blocarea IP-ului dvs. BASCHET.RO nu răspunde pentru conţinutul postat de utilizatori în rubrica de comentarii, această responsabilitate revenind integral autorului comentariului.

După ce au fost postate, comentariile nu mai pot fi șterse sau modificate de către autorii acestora!