Minute | 27:17 |
Puncte | 23 |
Pase decisive | 2 |
Recuperari | 9 |
Eficienta | 26 |
ACTUALIZARE, ora 22:30
Un oficial prezent la jocul dintre BCM U Pitești și CSM București, care a dorit să-și păstreze anonimatul, a făcut următoarele precizări cu privire la primul fault tehnic dictat împotriva lui Octavia Popa Calotă:
'Piteștiul avea patru faulturi de echipă. Numărul 9 de la Pitești a comis un fault, fluierat de către Laurențiu Grigoraș. Calotă (nr.11) a protestat și a fost sancționat cu greșeală tehnică. Însă, arbitrul Grigoraș a arătat la masa oficială că numărul 5 (Kinloch) a comis faultul de joc în timp ce jucătorul de la CSM București (Martinic) executa prima aruncare liberă în loc ca arbitrul de pe linia de fund, Fabiana Nițu, să țină mingea până la elucidarea situației cu faultul de joc. În același timp Piteștiul protesta că nu jucătorul cu numărul 5 a făcut faultul de joc.
Astfel, în timp ce jucătorul de la CSM București executa liberele, la masa oficială se clarifica situația cu faultul de joc. Grigoraș și-a asumat eroarea și a cerut acordarea faultului de joc în dreptul numărului 9 și ștergerea celui trecut în dreptul numărului 5. Ulterior s-au executat liberele pentru faultul tehnic.
Cei de la CSM București au protestat și au susținut că Martinic a marcat toate cele patru aruncări libere.'
_____
În penultimul minut al partidei dintre BCM U Pitești și CSM București, încheiată cu scorul de 103-88 în favoarea deținătoarei Cupei României, s-a consemnat o situație pe care e posibil ca nu toți telespectatorii, respectiv spectatorii prezenți în polivalenta argeșeană, să o fi înțeles pe deplin.
Liviu Puicu, președintele secției de baschet al clubului din capitală, respectiv Hristu Șapera, antrenorul principal al aceleiași formații, au protestat la masa oficială un aspect pe care arbitrii (deși doi dintre ei sunt internaționali) nu l-au sesizat.
Concret, cu un minut și 11 secunde rămase de jucat din sfertul al 3-lea, Laurențiu Grigoraș l-a sancționat cu fault tehnic pe Octavian Popa Calotă ca urmare a protestelor acestuia în urma unui fault de joc dictat împotriva fundașului argeșenilor. Conform regulamentului pentru o astfel de abatere se dictează două aruncări libere, urmate de posesia mingii, cu repunere de la mijlocul terenului. La această penalizare s-au acordat alte două aruncări libere, întrucât, potrivit regulamentului în vigoare, echipa din Pitești se afla în penalizare (situație în care pentru orice fault comis în defensivă se acordă două aruncări libere), având mai mult de patru faulturi de echipă comise în sfertul al 3-lea. Protestul bucureștenilor se datorează faptului că pe tabela de marcaj au fost contabilizate inițial doar două din cele patru libere, iar ulterior pe tabela de marcaj au apărut doar trei deși Martinic le-ar fi marcat pe toate cele patru.
De notat că pe transmisia în direct fază cu fază a site-ului FR Baschet apare că Goran Martinic ar fi executat patru libere deși el a executat doar două. De altfel, transmisia live play-by-play s-a mai strecurat o eroare, însă mai puțin importantă de această dată. Cu 6 minute și 31 secunde rămase de jucat din sfertul al 4-lea, același Calotă a fost sancționat de către Fabiana Nițu cu un nou fault tehnic. Din nou pentru proteste. Liberele aferente (două la număr, aferente tehnicului) au fost executate de către canadianul Steve Sir, nicidecum de către Miljan Pupovic, așa cum figurează pe acel live.
Aceste precizări au ca scop lămurirea cititorilor site-ului nostru care e posibil să fi avut nedumeriri cu privire în special la prima chestiune subliniată în cadrul acestui text.
Micuțul baschetbalist Răzvan Țârlea s-a stins din viață, în urma accidentul...
Ben Altit revine pe parchet și va evolua pentru U-BT Cluj
Tomas Zdanavicius este noul jucător al lui SCM U Craiova
Ben Altit revine pe parchet și va evolua pentru U-BT Cluj
Tyrell Johnson sosește din Serbia și va evolua pentru Corona Brașov
Tomas Zdanavicius este noul jucător al lui SCM U Craiova
5 comentarii la aceasta stire:
Foarte confuz...
cu 12 ani în urmă (15.12.2012) RaspundeImi place baschetul...Am avut curiozitatea sa citesc regulamentul acestui joc...Dar modul in care este descrisa aceasta situatie de joc in acest articol, este de-a dreptul jalnica. Nu stiu daca cineva poate sa inteleaga ceva...Daca, Calota a comis greseala personala ( a patra de echipa din ceea ce se vede pe fotografie) si spoi a comis greseala tehnica atunci sanctiunea este 2 aruncari libere si posesia mingii pentru greseala tehnica...daca greseala personala a lui Calota nu a fost una impotriva unui jucator aflat in actiune de aruncare la cos. Inainte de a incerca sa descrieti textual o situatie de joc, ori cititi regulamentul ori inserati situatia video...Si atunci veti avea opinii...Altfel acuzati pe nedrept ! Pentru situatia a doua...si statisticienii pot comite erori, ca sunt oameni si ei !
@fisherman
cu 12 ani în urmă (15.12.2012) RaspundeE o greșeală pe play-by-play. Piteștiul era în penalizare când Calotă a făcut faultul de joc (adică 2 libere). La asta se adaugă două libere și posesie aferente tehnicului. N-am acuzat pe nimeni de nimic. Inclusiv comentatorul meciului a fost în dubiu cu privire la protestul CSM-ului. Am dat și noi niște telefoane și în cele din urmă am aflat care a fost motivul. Am încercat să explicăm cât putem noi de bine această situație. Dacă consideri că ne poți ajuta și vrei să o faci ești invitatul nostru. Mulțumesc! Și nu am spus că nu au voie să greșească. Și noi greșim. Dar asta nu înseamnă că nu subliniezi eroarea atunci când ea este comisă (oricât de umană ar fi ea).
@Adi Micinic
cu 12 ani în urmă (15.12.2012) RaspundeOK...Este o greseala play by play...comisa de cei care au facut statistica acestui joc ! Dar nu se inteleg sensul subtitlului articolului...Care a fost greseala arbitrilor ? Ce puteau ei sa faca sa-l corecteze pe cel care facea statistica si transmisia on line play by play a jocului ? Up loadati faza video a situatiei si se poate comenta a cui este eroarea ( a arbitrilor, a oficialilor, a statisticienilor, a voastra...) !
Ceata pe autostrada...
cu 12 ani în urmă (15.12.2012) RaspundeAm citit si actualizarea...Groaznic...Hai sa mai privim play by play...01.11 greseala D. Popescu ( ce nr. poarta Popescu ?, si ce ne spune oficialul anonim...) (1 personal, 6 team foul : 2 libere pentru jucatorul asupra caruia s-a comis greseala),greseala tehnica O. Popa Calota ( in mod clar 4 personal, 7 in loc de 6 team foul : 2 libere, jucator desemnat de antrenor CSM si posesia mingii). Pentru a doua situatie, conform play by play, 06.31 greseala personala O. Popa Calota ( 5 personal, 1 team ) impotriva lui Pupovic, cos valabil si o aruncare suplimentara pentru Pupovic iar apoi greseala tehnica acordata la banca echipei pitestene ( chiar daca aceasta greseala a fost comisa de Calota, el era eliminat din joc pentru 5 greseli personale deci nu mai era jucator, greseala tehnica se trece la antrenor cu litera "B" : 2 aruncari libere si posesia mingii, executa orice jucator desemnat de antrenor CSM, iar aici daca aruncarile au fost executate de Sir, regulamentar este in regula si greseala este a statisticianului...). Oricum daca reusiti sa puneti fazele video poate reusim ...sa aprindem si luminile de ceata !
fabula strikes again :)))
cu 12 ani în urmă (16.12.2012) Raspundepe langa faptul ca arbitrii si arbitrajul romanesc lasa mult de dorit....cica avem internationali gen fabula nitu care persevereaza si ramane o mare fabula :)))
Este necesar să vă autentificaţi pentru a putea introduce comentarii.
Daca nu aveţi cont puteţi să accesaţi crearea unui cont nou.
Este interzisă folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoană, autor, articol, afişarea de anunţuri publicitare, jigniri, trivialităţi, injurii aduse celorlalţi cititori sau autori ai altor comentarii. Ne rezervăm dreptul de a cenzura și şterge integral cometarii și interzicerea dreptului de a posta pe site, prin banarea / blocarea IP-ului dvs. BASCHET.RO nu răspunde pentru conţinutul postat de utilizatori în rubrica de comentarii, această responsabilitate revenind integral autorului comentariului.
După ce au fost postate, comentariile nu mai pot fi șterse sau modificate de către autorii acestora!