Stiri Liga Natională de Baschet Masculin

David Vida s-a transferat la CSO Voluntari

David Vida s-a transferat la CSO Voluntari

CSO Voluntari a anunțat transferul lui David Vida. Jucătorul originar din Satu Mare merge la gruparea ilfoveană, după ce în sezonul 2020/2021 a câștigat titlul național cu U BT Cluj-Napoca. Acesta a semnat un contract cu valabilitate pe doi ani.

În sezonul recent încheiat, David Vida a bifat 34 de prezențe pentru gruparea clujeană și a strâns medii statistice de 5.1 puncte, 2.8 recuperări și 1.1 pase decisive în 18 minute petrecute pe parchet și cu un indice al eficienței de 7.3 unități.

Cea mai bună evoluție în sezonul trecut pentru Vida a venit într-un meci cu Steaua când a reușit 25 de puncte, 7 recuperări și o pasă decisivă pentru 30 la eficiență.

David Vida va împlini 22 de ani pe 27 iulie anul curent. El are la activ patru sezoane în Liga Națională de Baschet Masculin iar în stagiunea viitoare va avea șansa să depășească borna celor 100 de apariții pe prima scenă a baschetului autohton.

Cu această mutare, CSO Voluntari și-a consolidat numărul de jucători români din lot, după prelungirea înțelegerilor cu Vlad Moldoveanu și Marcu Badiu și după transferul lui Rolland Torok.

Reamintim că Sasa Ocokoljic va antrena gruparea ilfoveană și în stagiunea viitoare, pentru care au mai fost confirmați Ousmane Barro și Malcolm Lee. Tot la nivel de certitudini, Matt McCarthy și Dejan Borovnjak vor părăsi echipa de lângă București.

 

✍️ David vine în Sud 💙 CSO Voluntari a obținut angajamentul unuia dintre cei mai buni tineri jucători români. David...

Posted by CSO Voluntari - Baschet on Tuesday, June 29, 2021

foto: sportpictures.eu

33 comentarii la aceasta stire:
  • BC CSU Sibiu gyke :

    Buuun
    Să vedem acum ce mută Cluj la U23, că pe Măciucă l-au ratat...

    cu 2 ani în urmă (30.06.2021) Raspunde
  • CS Universitatea Cluj-Napoca ahile89 - :

    Hmm
    Rămânem cu kuti, santa și Grasu?

    cu 2 ani în urmă (30.06.2021) Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca studentU :

    sa pleci
    de la sala si atmosfera din Cluj la Voluntari, sa te antreneze Okocolic in loc de Silvasan, deci cam tot pe acolo, trebuie sa ti se promita ori multe minute ori un salariu net superior. Sau?

    cu 2 ani în urmă (30.06.2021)
    • U BT Cluj-Napoca razv-an:

      minute
      Mai greu cu minute in conditiile in care pe langa romanii de anul trecut, l-au mai adus pe Torok si pe Vida. Greu sa imparti minutele asa. Ar mai fi varianta in care vor merge preponderent pe jucatori romani, fara prea multi straini - putin probabil de altfel

      cu 2 ani în urmă (30.06.2021)
    • pipzn:

      @studentU
      A cam trecut vremea romantica in sport si la noi, mai ales in baschet unde "piata" interna e mica. Nu cred ca vom mai vedea vreodata un Silvasan in sensul de jucator cu cariera integrala sau aproape integrala la o singura echipa.

      Or mai fi fost si altele la mijloc dar nu a plecat Dykes la o echipa de liga 2 italiana si apoi la o echipa in Orientul Mijlociu care juca, efectiv in localitati bombardate? Nu mai tin minte daca e exact aceeasi echipa dar avea o sala cu o capacitate undeva la 1500 de locuri. La Cluj nu cred ca s-a jucat in ultimii ani cel putin cu mai putin de 2000 de oameni in tribuna dar media a fost intotdeauna peste.
      Asta cu "echipa cu cei mai multi suporteri si altele" nu va mai contrabalansa probabil niciodata un contract sensibil mai bun.

      Asadar, eu unul incerc sa apreciez profesionalismul aratat de fiecare jucator cat joaca pentru echipa.

      cu 2 ani în urmă (30.06.2021)
    • U BT Cluj-Napoca studentU:

      da...
      nu la loialitatea ma gandeam, chiar nu prea mai e cazul in ziua de azi si e normal sa fie asa.

      ma gandeam strict la aspectele practice care i-au influențat decizia.

      cu 2 ani în urmă (30.06.2021)
    Raspunde
  • Benjamin :

    ...
    Interesant ca l-am lasat sa plece. Mie sincer chiar mi-a placut cum a jucat sezonul asta. S-a aparat bine si juca super bine inclusiv cand jucam cu un singur pivot (Tarolis) si cu o formatie mai scunda.

    Sper doar sa nu ne bazam doar pe Grasu la U23. Realistic vorbind inca nu ai cum sa joci competitiv cu jucatori precum Lungu si Lapuste pe pozitia de U23 in meciuri importante.
    In europa e clar ca trebuie sa te bazezi si pe jucatorii romani ca doar 7 straini nu pot sa duca tot meciul. Il avem pe Kuti, dar pe langa ca nu e U23 (benefic pt campionat) e si accidentat 50% din sezon. Grasu are potential mult, dar inca nu te poti baza ca e constant in joc. Santa (daca ramane) e ok si muncitor, dar nu poti sa zici ca aduce un plus valoare (in europa cu atat mai putin) decat ca il mai poate suplini pe Stipanovic cateva minute sa se odihneasca.
    Sper doar sa transferam ceva jucator bun pt pozitia de U23, dar oare cine sa fie?

    cu 2 ani în urmă (30.06.2021)
    • pipzn:

      re
      Ma tem ca nu prea este pe cine de transferat din alta parte. Valoric vorbind ar fi Dinculescu dar ma indoiesc ca ar lasa libertatea totala in joc pe care a avut-o la Craiova pentru, eventual ceva mai multi bani.

      La un moment dat il vazusem pe Somacescu dar am citit pe undeva ca in toamna se va intoarce in SUA.

      cu 2 ani în urmă (30.06.2021)
    • Benjamin:

      ...
      Da, asa e. Diculescu ar o optiune dar ma-ndoiesc sincer ca o sa il luam si motivul nu cred ca ar fi banii. Zicea cineva ca probabil are salar mai mare ca Broussard.. ma-ndoiesc de ascest lucru :)

      Pe site-ul celor de la U scria faptul ca Somacescu se intoarce in SUA.

      Mie imi e greu sa inteleg si de ce tinem cu dintii de Kuti care ma astept sa incaseze bani multi pentru un roman si nu ne luptam sa tinem un jucator precum Vida care pe langa ca in ultimele 2 sezoane a jucat mai mult si mai bine decat Kuti.

      Adevarul e ca analizam (daca se poate numi asa) neavand o imagine completa a strategiei pe care staful o are pentru acest sezon. Nu am nimic cu Kuti. Sper sa revina la o forma buna chiar daca apogeul carierei a fost in urma cu vreo 3 ani.

      cu 2 ani în urmă (30.06.2021)
    • Benjamin:

      eroare
      * precum Vida care pe langa ca in ultimele 2 sezoane a jucat mai mult si mai bine decat Kuti e si U23.

      cu 2 ani în urmă (30.06.2021)
    Raspunde
  • pipzn :

    Un transfer
    surpriza pentru mine mai ales pentru ca:
    -vrand, nevrand sezonul trecut "U" s-a bazat mai mult pe Vida decat pe Kuti (chiar daca alta categorie de varsta, stiu). Vida a crescut in joc, despre Kuti chiar nu prea stiu ce sa mai spun. Pentru mine, apogeul lui a fost la si imediat dupa campioanatul european pana la prima accidentare.
    -Vida pleaca de la campioana si implicit de la o echipa in care s-ar fi putut sa obtina ceva vizibilitate si in Europa.

    Concluzia mea: nu se gandeste la o eventuala cariera in Europa, asadar a mers pentru un contract (mult) mai bun, financiar vorbind.

    Nu pot decat sa ii doresc succes.

    Altfel, in acest moment, la capitolul jucatori romani "U" este cam descoperita. La U23, cu tot respectul pentru tineri ca Lungu, sunt prea fragezi pentru niste meciuri tari. Iar la cealalta categorie, Kuti cam incert (cu sanatatea si valoric), Szanta si....?
    Da, poti sa tragi de Richard sa joace este 30 minute pe meci dar.... pana cand?

    cu 2 ani în urmă (30.06.2021) Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca hunterUCJ :

    Ce a fost și ce urmează...
    De acord cu @Benjamin și @pipzn, Vida a jucat chiar bine anul ăsta. Și-a făcut treaba mai mult decât decent atât în apărare (atunci când nu era visător) cât mai ales la aruncările de 3 (care-s punctul lui forte). Una peste alta a fost un jucător important în strategia echipei și mă bucur că l-am avut.

    După cum spunea tot @pizn, nu cred că Vida s-a dus pentru a crește, cred că a mers pentru bani. La Cluj sigur n-ar fi primit cât a luat la Voluntari. Dar aici intervine un alt aspect foarte important - mentalul, personalitatea & psihologia lui. Și astea, așa cum sunt, cred că nu se potriveau 100% cu planurile Clujului pe viitor. Așadar aș spune că l-au lăsat parțial să plece... parțial pentru că, până la un punct, cred că au făcut o contraofertă... dar a contat suma finală. Și, până la urmă, e dreptul lui Vida să caute ceva nou în viață.

    Grasu și Lungu sunt cruzi încă, adevărat. Dar nu sunt atât de cruzi la vârstele lor pe cum era Vida sau Kuti, asta trebuie subliniat. Au fost expuși la meciuri mai puternice, au jucat și în meciuri internaționale, băieții au mai mult tupeu și încredere în ei decât i-ar credita mulți. Potențialul lor e foarte mare, dar trebuie lucrat. Așa că, până la urmă, dacă vrem să creștem niște jucători și să le dăm șanse atunci trebuie să prindă minute. Pe regula U23 ar fi fost 3 jucători - Vida + Grasu + Lungu. Acum ar fi doar doi. Și cred că e destul. Dacă Grasu face sezonul următor același salt valoric pe care l-a făcut în fiecare din ultimele două sezoane putem sta foarte liniștiți la U23. Cât despre Lungu - nu uitați că până anul ăsta marea majoritate nici nu știau că jucătorul ăsta există... și uite că n-a ieșit rău deloc! A fost pariul lui Silvă - să aducă la prima echipă un junior care a stat aproape un an întreg accidentat... și să-i dea încredere (asta și pentru treaba aia cu Silvă care nu-i antrenor, care n-are încredere în români, etc).

    În final, despre români la U în general - știu cel puțin unul care ar avea loc la noi. Și care n-a primit respectul cuvenit la echipa unde evoluează în prezent. Nici respect nici minute nici șanse. Un jucător care, aici la Cluj, ar putea să înceapă un nou capitol care să-i relanseze cariera.

    cu 2 ani în urmă (30.06.2021)
    • Benjamin:

      jucatori U23
      Ceea ce ai sublinit cu privire la diferenta de curaj pe care o au Lungu si Grasu comparativ cu Vida si Kuti e foarte adevarat. Cred sincer ca si Vujosevic a avut un aport la acest capitol. Cred ca nu e genul de antrenor care e usor de inghitit de catre un jucator tinar, dar cred ca lucreaza mult la a pune o baza solida pentru jucatorii astia. Se vede ca, asa cum ai zis si tu, au mai multe meciuri serioase la activ.
      Ar fi stupid sa sustin faptul ca nu trebuie sa crestem jucatori, dar nu inteleg de ce ti-ai lasa sa plece singurul jucator U23 care chiar a dat randament in conditiile in care:
      - toate echipele tin cu dintii de jucatorul U23 care e de valoare (Maciuca, Tohatan)
      - vrei sa joci in BCL unde, asa cum am zis si mai sus, nu te poti baza doar pe straini si Kuti (care asa cum zice si @pipzn nici nu mai stii ce sa crezi despre forma lui)
      - la ritmul de joc campionat-Europa (unde ma indoiesc ca o sa fie de tip bula cum a jucat Oradea si Sibiu anul asta) ai nevoie de o rotatie mai lunga pe care te poti baza

      Daca nu mai transferam U23 poate sa fie un pariu al stafului tehnic. Ramane de vazut daca e si un castig pentru echipa.

      De curios, care e acel jucator la care te referi?

      cu 2 ani în urmă (30.06.2021)
    • BC CSU Sibiu gyke:

      @
      Eu cred că e riscant să stai doar în cei 2 la U23 sezonul viitor. Dacă apare vreo accidentare, situația va fi foarte dificilă...

      cu 2 ani în urmă (30.06.2021)
    • U BT Cluj-Napoca hunterUCJ:

      @Benjamim
      N-ar fi rau de adus un U23, cu siguranta. Dimpotriva. Pe de alta parte ne tot laudam cu academia... hai sa vedem daca scoatem ceva si de acolo.

      Legat de jucatorul la care ma gandesc - de dragul discutiei - despre cine crezi (credeti, daca vor si altii sa participe) ca ar fi vorba? O sa revin mai incolo azi/maine pe tema asta si o sa zic la cine ma gandesc (mentionez ca e longshot... dar ar fi interesant)

      cu 2 ani în urmă (30.06.2021)
    • U BT Cluj-Napoca hunterUCJ:

      @gyke
      De acord, asa e. Dar pana la urma asta e treaba antrenorilor/conducerii, sa faca risk management si sa scoata ce pot mai bun din niste situatii.

      cu 2 ani în urmă (30.06.2021)
    • CSM CSU Oradea mikki:

      @Benjamin
      ...de la Pitesti. tot cu P?

      cu 2 ani în urmă (30.06.2021)
    • BC CSU Sibiu gyke:

      @hunter
      🤣🤣🤣
      Hai să ne distrăm... Îi dau în tranșe de 3...
      Bobe Nicolescu
      Bogdan Popa
      Aurică Gavriloaia

      cu 2 ani în urmă (30.06.2021)
    • pipzn:

      re
      Eu cred ca hunterUCJ se refera la Bogdan Popa

      Personal eu l-am vazut prea putin jucand si retin doar ce am mai citit cu alte ocazii: a reusit niste meciuri bune la nationala, a ajuns la Pitesti unde, din motive necunoscute pentru cei din exterior, a fost tinut pe banca mai mult sau tot timpul.

      Daca Ploiestiul sau, de ce nu, Steaua/Dinamo/Rapid vor reusi sa isi faca un buget eu il vad mai degraba jucand acolo, ploiestean fiind.

      cu 2 ani în urmă (30.06.2021)
    • CSM CSU Oradea mikki:

      @gyke
      Gavriloaia si Bobe, cred ca au primit sanse, minute si respect...

      cu 2 ani în urmă (30.06.2021)
    • BC CSU Sibiu gyke:

      @mikki
      Discutabil...
      Sincer cred că ar fi meritat mai mult.
      Aș fi interesat să aflu cum gândesc ei, într-o discuție privată...

      cu 2 ani în urmă (30.06.2021)
    • CSM CSU Oradea mikki:

      @gyke
      foarte interesant ar fi.. totusi constat ca Bobe si Kuti care au fost varfurile generatiei lor sa zicem, au un traseu foarte similar. cu multe, multe accidentari din pacate...

      cu 2 ani în urmă (30.06.2021)
    • Benjamin:

      @gyke
      Cred ca la Bogdan Popa te referi. Nu ar fi rau in contextul in care am avea nevoie de om sub panou.

      cu 2 ani în urmă (30.06.2021)
    • CSM CSU Oradea fcbihor:

      alt u23 (de dragul discutiei)
      de la o rivala nemultumit de sansele primite la echipa lui este eduad petrescu,

      cu 2 ani în urmă (01.07.2021)
    Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca C S :

    Vida
    Este alegerea lui și nu comentez. Perioada în care poți să faci sport de performanță este scurtă și dacă nu ai alte aspirații și ambiția să le realizezi, barem să câștigi ceva financiar.
    Hai să așteptăm definitivarea loturilor!
    Referitor la alți jucători din lotul nostru, sper ca Tarolis să aleagă să rămână, deși are oferte tentante. Cred că pentru el, având în vedere cum a crescut, ar fi benefic încă cel puțin un sezon la noi.
    Cred că știu la cine se referă HunterCJ. Ar acoperi o poziție cam deficitară la noi.

    cu 2 ani în urmă (30.06.2021) Raspunde
  • Csm.O :

    Tudor Girbea
    La UBT.

    cu 2 ani în urmă (30.06.2021) Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca vass bela :

    Girbea,
    nu mai e U23, cu Vida si Badiu Voluntariul are doi U23 de nationala ., Cum am mai scris de nenumarate ori, noi producem pentru altii , la asta e buna investitia consistenta in academie . La fel de adevarat, pierdem jucatori bun pe banda rulanta, imi vin in minte acum Watson, Torok si Vida . Oricum, la romani nu am stat grozav, iar acum si mai prost . Dar cunoscand precedentele, nu-i de mirare, din pacate !

    cu 2 ani în urmă (30.06.2021) Raspunde
  • teddy :

    Romani
    Va fi greu, ca o alta echipa sa aiba un lot mai bun de romani (Moldoveanu, Torok, Vida, Badiu, Garbea), deci cel putin pe Cupa Romaniei deja scrie Voluntari. Ramane de vazut ce straini vor avea, dar transferurile la romani au fost foarte bune. Pe moment "U" a ramas doar cu cei din echipa ce a luat aur la U18. La anul, principala formula de U23, pe baza careia va fi construit si lotul, cred ca va Grasu-Diaby ca pozitia 4. In functie de adversari si situatie va fi inclus si Lungu. Kuti, cu o noua recidiva la fractura de stres, poate fi trecut din urmatorul sezon in staful tehnic.

    cu 2 ani în urmă (30.06.2021) Raspunde
  • Ciucâ :

    Badiu
    Ptr Voluntari şi Vida miscare bunâ,dar nu ştiu cum va accepta Badiu situația dupâ ce a venit şi Török. Oare este posibil sâ se intoarcâ alâturi de mentorul sâu Costescu?!

    cu 2 ani în urmă (01.07.2021)
    • CS Universitatea Cluj-Napoca msarto:

      Badiu si Vlad raman la Voluntari
      S-a anuntat deja ca ramane Badiu in comuna https://baschet.ro/liga-nationala-de-baschet-masculin/stiri/moldoveanu-si-badiu-continua-la-cso-voluntari

      cu 2 ani în urmă (01.07.2021)
    Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca hunterUCJ :

    Bobe Nicolescu?...
    @gyke - puteai să te oprești la primul :-) La Bobe mă gândesc.

    @mikki, nu sunt ce acord cu tine. Cred că dacă juca mai mult în finala cu noi aveam probleme mult mai mari. A reușit ce nu reușeau Holt sau Moore, nu o dată, și cu toate astea a frecat banca. Nu înțeleg de ce... să ții un jucător mai eficient pe bancă n-are niciun sens. Să ții un român cu atât mai puțin... singura explicație ar fi că nu e recuperat fizic 100%, dar nu mi s-a părut a fi așa... în orice caz, nici în restul meciurilor de pe parcursul anului nu mi s-a părut că i s-au dat de fapt minute (cu atât mai puțin minute care contau cu adevărat). O fi fost Achim, o fi fost secunzii lui - nu știu cine a luat decizia - dar nu i-au oferit nici respectul nici șansele cuvenite.

    @pipzn & @Benjamin - Legat de Bogdan Popa - cred că e un jucător cu potențial, dar pentru poziția 5 noi avem nevoie de o dublură puternică la Stipanovic (sau, să visăm un pic, cineva la care Stipanovic să fie o dublură puternică). Eu văd logic să-ți cheltui bugetul pentru 4 și 5 cu oameni cu experiență, puternici, rodați în campionate puternice. Asta dacă vrem să facem față în BCL sau în general în Europa. Poziția 5 e o poziție prea importantă, cred, ca să se riște acolo doar cu Popa. Cu atât mai mult cu cât un 5 care nu e constant și nu face față garantat la niște faze consecutive (gen contra unei echipe adverse puternice) îți poate îngropa un meci întreg. Nu zic că nu mi-ar plăcea Popa, dar nu ar fi prima opțiune la care m-aș gândi. Poate a treia, la egalitate cu Girbea și sigur nu pentru Europa.

    Legat de Aurică Gavriloaia - nu m-am gândit la el pentru că nu m-am gândit la jucători U23 (și asta e valabilă și pentru Popa). Plus că acolo s-ar călca pe picioare cu Lungu (care, sper, va crește și la anul la fel ca sezonul actual).

    Acuma Girbea, opțiunea 3 (la egalitate cu Popa), care tot nu-i U23... el ar trebui să stea rezervă la un PG bun (măcar la nivelul lui Johnson din sezonul precedent).

    Iar opțiunea doi... e un jucător care nu mai e nici pe departe la U23... dar cred că pus bine în valoare poate face treabă foarte bună și care a cam trecut neobservat. Vlad Corpodean.

    Și ca să facem 5... îl pun și pe Alin Borșa de la Tg. Jiu. Un jucător care, după părerea mea, are potențial bun și el și a făcut treabă foarte bună anul ăsta, date fiind condițiile în care s-a jucat.

    Așadar, într-un fel sau altul, tot la Bobe ajungem ca prima variantă (în mintea mea). Dar care, așa cum ziceam, e longshot. Dar ar fi interesant :-)

    1. Bobe
    2. Corpodean
    3 / 4. Gavriloaia / Popa
    5. Borșa

    cu 2 ani în urmă (01.07.2021)
    • U BT Cluj-Napoca hunterUCJ:

      corectie
      1. Bobe
      2. Corpodean
      3 / 4. Girbea / Popa
      5. Borșa

      La Gavriloaia nu m-aș gândi de loc, nu acum / pentru anul ce vine.

      cu 2 ani în urmă (01.07.2021)
    • Benjamin:

      ...
      Iti inteleg lista si cred ca esti curajos sa te gandesti ca Bobe ar putea ajunge intr-un fel sau altul la U. Cred ca e prea legat de club (nu ma refer aici la loialitate asa cum e ea inteleasa de catre fani) incat sa plece de acolo. Planuri sa ajunga in Europa ma-ndoiesc ca mai are pt ca nu ai sanse daca la varsta asta abia joci in Romania (la fel e si cu Kuti). Bani multi ma-ndoiesc ca suntem dispusi sa dam pe un roman care nu e U23 atata timp cat il avem pe Kuti in lot. Minute de joc? Cat timp pe aceiasi pozitie (da, Kuti mai joaca si PG - dar prea putin ca sa-l pui acolo) un roman de acelasi nivel ma-ndoiesc ca ar fi jucat prea mult. Nu inteleg ce i-am putea noi oferi in plus fata de Oradea.

      Pt mine Popa are mai multa logica. Eu il vad mai mult ca un inlocuitor pentru Santa decat rezerva lui Stipanovic. E clar ca o sa avem un inlocuitor pt Zganec care sa joace 4-5, dar Popa mare un jucator care joaca mai mult 4 (avand in vedere ca are mana de 3pct) si care poate juca si pe 5 la nevoie. Da, nu e de Europa, dar nu cred ca e de lepadat pt un meci cu o miza mai importanta din campionatul nostru.

      cu 2 ani în urmă (01.07.2021)
    Raspunde

Daca nu aveţi cont puteţi să accesaţi crearea unui cont nou.

Este interzisă folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoană, autor, articol, afişarea de anunţuri publicitare, jigniri, trivialităţi, injurii aduse celorlalţi cititori sau autori ai altor comentarii. Ne rezervăm dreptul de a cenzura și şterge integral cometarii și interzicerea dreptului de a posta pe site, prin banarea / blocarea IP-ului dvs. BASCHET.RO nu răspunde pentru conţinutul postat de utilizatori în rubrica de comentarii, această responsabilitate revenind integral autorului comentariului.

După ce au fost postate, comentariile nu mai pot fi șterse sau modificate de către autorii acestora!